Een vlinder op het raam

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Een vlinder op het raam

Bericht door JBD » di sep 26 2006 11:35 pm

Ik heb met mijn nieuwe camera een vlinder gefotografeerd, die op het raam in de keuken zat.

http://i102.photobucket.com/albums/m84/ ... opraam.jpg

Ik wilde deze laten zien. Vind het zelf niet onaardig.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Vlinder

Bericht door George Fennes » wo sep 27 2006 10:12 am

Hoi Joyce,

Dat zie je niet vaak een vlinder op het raam.
Het is leuk om op zulke momenten je camera bij de hand te hebben.
Met welke camera en lens heb je deze foto genomen?
Ik kreeg de indruk dat er niet helemaal goed scherp gesteld is.
Dat kan natuurlijk ook komen als je te dicht op het onderwerp staat met je lens, dan val je buiten het scherpstelgebied.

Laat eens wat van je horen.

Groetjes George
Blijf het objectief bekijken

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » wo sep 27 2006 11:53 am

Hallo George,

Dit is één van de allereerste foto's die ik met mijn nieuwe camera nam, de DS70. Ik was toen nog aan het spelen. De vlinder is met een 70-300 objectief genomen. Het moest heel snel gebeuren en ik vind dat je gelijk hebt, het had nóg iets scherper gekund, ik vond het echter héél apart dat die vlinder daar zat en zo zijn best deed om naar buiten te komen. Ter geruststelling, ik heb hem heel voorzichtig gevangen en inderdaad de vrijheid gegeven :)

rjoemman

Bericht door rjoemman » wo sep 27 2006 5:23 pm

Vreemd, in de exif staat dat het een Fuji FinePix S602 is.

Raoul

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Vlinder

Bericht door George Fennes » wo sep 27 2006 5:34 pm

Wel Joyce,

Het was niet als afbrekende kritiek bedoeld hoor :lol: , maar ik heb nu ongeveer ruim een half jaar de D70s en ik sta nog regelmatig voor vraagtekens :?: .

Zelf heb ik de vervelende eigenschap om de gebruiksaanwijzing niet van te voren door te lezen en maar gelijk aan het werk te gaan.

Dan stoot je regelmatig je hoofd :oops: en ga ik achteraf maar eens opzoeken hoe ik bepaalde instellingen kan veranderen.

Als je het weet is het simpel maar voordat je er achter komt is een groter probleem.

Misschien zouden er een soort workshops georganiseerd kunnen worden, alleen al om er achter te koemn hoe je het een en ander kan instellen op de camera.

Dat je dan ook bepaalde basisbeginselen leert.

:?: Misschien ziet iemand van het bestuur deze reactie en kan er iets op gang komen :?: .

Voor mijzelf weet ik dat ik nog een heleboel moet en kan leren.
Maar dat is met iedereen denk ik wel zo.

Maar ga lekker verder met plaatjes schieten, ik vindt het fijn om de resultaten te zien :P .

Groetjes George
Blijf het objectief bekijken

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » wo sep 27 2006 5:50 pm

@ Raoul. Als dat er staat Raoul, dan zal dat vast het geval zijn, want die heb ik ook nog. Ik weet nog dat ik aan het experimenteren was en dat ding toen zag. Als dat er staat dan is het best mogelijk dat ik die camera gepakt heb. Ik heb namelijk een hele map waarin staat testfoto's en daar heb ik hem uitgevist. Zou nog wel eens zo kunnen zijn dat die vlinder er automatisch in terecht gekomen is. Anyway, IK vind het een mooi shot. :D

@ George. Ik weet precies wat je bedoelt. Zo steek ik ook in elkaar. Ik begin eerst te experimenteren en later ga ik lezen. Maar ik lees tenminste. :D Er zijn hele hordes die dat niet doen. En ik heb het echt niet als kritiek ervaren hoor, zo steek ik niet in elkaar. Ik ben blij dat je de foto ook leuk vindt.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”