Parnassia by Ronald Mallant, on Flickr
Dank je. Ik wilde het contrast niet opschroeven, Parnassia heeft een teer ogend bloemetje. De kleurenversie kun je hier vinden. Ik had voor een niet nader te noemen doel een zw/wit foto van een bloem nodig, en deze leek me wel geschikt voor de omzetting. Daarbij heb ik de achtergrond wat opgelicht en waziger gemaakt. Dus het is lang niet alles bokeh, wat je in de zw/wit versie ziet. De keurenversie is behoorlijk naturel, wat dat betreft.evdm1959 schreef:Mooie plaat Ronald53. Zeker mooi in zw/wit. Het bokeh van de achtergrond is ook mooi. Ben ook benieuwd naar de kleur versie. Wellicht iets meer contrast voor dieptewerking?
Fraai delicaat bloempje. Mooi gefotografeerd en nabewerkt, Ronald.Ronald53 schreef:Parnassia. Een heel mooi bloempje. Doet het naar mijn smaak ook heel goed in zwart/wit.
Dat is een fraai beeld!Skippy schreef:[img ]https://live.staticflickr.com/65535/51115749913_d8722b262b_h.jpg[/img]
Bedankt Frank. Is een bewuste keuze inderdaad, met name omdat ik het vervormende fisheye-effect in de bestrating aan de onderkant mooi vind. Door dit beeld in 16:9 te croppen zou ik dat verliezen. In 16:9 zou ik bij dit onderwerp een opname met een groothoekobjectief als uitgangspunt nemen. Ik heb de geplaatste foto op aluminium laten printen, hangt nu aan een muur op de overloop, met een spotje er op voor de belichting ziet het er mooi uit. Fisheye gebruiken is leuk, moeilijk maar uitdagend. Bedankt voor je reactie.FranklaPlace schreef:Dat is een fraai beeld!Skippy schreef:[img ]https://live.staticflickr.com/65535/51115749913_d8722b262b_h.jpg[/img]
Heb je bewust voor dit beeldformaat gekozen? Ik denk dat deze sterker is als er een stukje van de bovenkant en onderkant vanaf gaat. Dan wordt het meer een panoramisch beeld en komt de 'kegel' nog prominenter als onderwerp over! Goed gebruiken van de fisheye ook, een interessant objectief altijd.
Fijne foto's, minder is meer. Goede timing ook bij foto 2. En mooie z/w omzetting en nabewerking.FranklaPlace schreef:
Ah, duidelijk. Dank voor je uitleg!Skippy schreef:Door dit beeld in 16:9 te croppen zou ik dat verliezen.