svp commentaar, zowel op de inhoud als technisch is welkom.

op zich een mooi plaatje, maar ik haal het HDR effect er niet echt uit. Volgens mij kun je deze maken zonder belichtingstrapje en dus zonder HDR.1031 schreef:Dit is mijn eerste poging van HDR die ik durf te laten zien.
Op zich wel een leuke foto, alleen qua kleur sla je volgens mij de plank volkomen mis. De foto is voor mijn gevoel véél te oranje en veel te licht.1031 schreef:Dit is mijn eerste poging van HDR die ik durf te laten zien.
Die blauwe vlek is volgens mij helemaal geen maan, maar gewoon een reflectie binnen het objectief van het blauwe licht. In mijn bewerking wordt dit nog eens versterkt omdat ik het blauwe kanaal fors heb opgehaald.iJoost schreef:Jawel. Ik weet het.
De maan beslaat vanaf de aarde bezien zo'n halve graad beeldhoek. Als ik even wat pixels tel dan is de beeldhoek over de diagonaal van deze afbeelding dus ongeveer 5,5 graden. Wat neer komt, bij een DX sensor en een verder onversneden afbeelding, op een brandpuntsafstand van 300 mm. Maar die stond niet in het rijtje. De 500 blijkbaar gebruikt dus en nog wat bijgesneden?
In elk geval zou ik zelf willen dat het resultaat van de HDR minimaal zou zijn dat die maan er helder op kwam te staan. Toch?
En waarom is die maan eigenlijk blauw? De weerschijn van die flat? Dat lijkt me sterk...