D80 nieuw of D200 tweedehands ?
D80 nieuw of D200 tweedehands ?
Het staat eigenlijk al in het onderwerp, vanwege het geringe prijsverschil tussen een D80 en een tweedehands D200 zou ik graag van jullie horen waar jullie voorkeur naar uit gaat en waarom.
(Het prijsverschil is in ieder geval in mijn ogen beperkt en daar gaat het mij dus nu even niet om)
gebruik: op vakantie, droog en tijdens regen, op de kant bij watersportevenementen en gewoon binnenshuis voor foto's tijdens feestjes, partijen, in kroegen
Ik hoor graag van jullie
Jacques
(Het prijsverschil is in ieder geval in mijn ogen beperkt en daar gaat het mij dus nu even niet om)
gebruik: op vakantie, droog en tijdens regen, op de kant bij watersportevenementen en gewoon binnenshuis voor foto's tijdens feestjes, partijen, in kroegen
Ik hoor graag van jullie
Jacques
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
keuze
Hallo Jeaques,
Om een goed advies te kunnen geven moeten we wel de staat van de D200 weten.
Hoe oud? Hoeveel clicks? Hoe ziet hij er uit coditie?
Is het een afgeragd ding of is er zuinig mee omgesprongen?
Als de D200 in goede conditie verkeerd en niet te oud, perfect werkt.
Zou ik voor de D200 gaan.
Maar is het een afgeragd oud ding, ga dan voor de D80.
Groetjes George
Om een goed advies te kunnen geven moeten we wel de staat van de D200 weten.
Hoe oud? Hoeveel clicks? Hoe ziet hij er uit coditie?
Is het een afgeragd ding of is er zuinig mee omgesprongen?
Als de D200 in goede conditie verkeerd en niet te oud, perfect werkt.
Zou ik voor de D200 gaan.
Maar is het een afgeragd oud ding, ga dan voor de D80.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Sommige mensen zijn onverbeterlijk...evertfoto schreef:Mijn D200 is (bijna) te koop, omdat ik analoog/digitaal weer herontdekt heb sinds dit weekend. Analoog opnemen, digitaal scannen.
Leuk tijdverdrijf. En tijd heb ik genoeg, aangezien ik 2 weken vrij ben.

Waarom zou je ze niet naast elkaar gebruiken. Analoog om de nostalgie of de lol of wat dan ook, digitaal omdat het gewoon veel praktischer (en goedkoper na de aanschaf!) is.
Jacques,
Wees je er van bewust dat de D200 geen beginnerscamera is. Je kan (moet) veel handmatig instellen om tot een goede foto te komen.
Er zitten in ieder geval geen voorkeersstanden op, behalve sluitertijd- en diafragmavoorkeuze.
Als jij hiervan bewust bent en du smee weet om te gaan, zou ik ook voor een D200 kiezen.
Groet,
Irwan
Wees je er van bewust dat de D200 geen beginnerscamera is. Je kan (moet) veel handmatig instellen om tot een goede foto te komen.
Er zitten in ieder geval geen voorkeersstanden op, behalve sluitertijd- en diafragmavoorkeuze.
Als jij hiervan bewust bent en du smee weet om te gaan, zou ik ook voor een D200 kiezen.
Groet,
Irwan