NikonD70 geeft CHAofCHR aan rechtsonder in klein schermpje..

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
RoyD100

NikonD70 geeft CHAofCHR aan rechtsonder in klein schermpje..

Bericht door RoyD100 » ma dec 31 2007 12:18 pm

Hallo allemaal,

Ik zit met een fout in mijn D70, namelijk :

Als ik soms klaar ben met foto`s maken geeft hij een CHR of CHA fout rechtsonder in het kleine schermpje waar hij normaal aangeeft hoeveel foto`s je nog kan maken.

Als ik deze fout melding krijg dan kan ik ook geen foto`s meer maken, zet ik het kaartje op de pc weergeeft hij helemaal geen foto`s maar na 1 keer hem uit het de camera gehaald te hebben en weer er terug in gestopt te hebben doet hij het weer, maar de foto`s die daarvoor zijn gemaakt kan ik niet meer terug halen.

Heeft iemand dit wel is eerder gehad, en wie kan mij hier bij helpen?

Groetjes roy

iJoost

Bericht door iJoost » ma dec 31 2007 12:21 pm

Als ik me goed herinner zegt de handleiding dat er dan iets mis is met je geheugen-kaartje. Slecht contact misschien. Heb je al geprobeerd om eens opnieuw te formatteren?

Myriad

Bericht door Myriad » ma dec 31 2007 12:25 pm

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma dec 31 2007 12:26 pm

Kan ook worden veroorzaakt door een slecht contact in de card reader in je camera. Mijn D70s had hier ook last van vooral icm de interne flitser. uiteindelijk heeft een ander merk geheugenkaart het probleem opgelost.
De geheugenkaart die problemen gaf in de D70 werkt in de D200 foutloos.

Dus probeer eens een ander merk geheugenkaart..

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

RoyD100

Bericht door RoyD100 » ma dec 31 2007 12:29 pm

luc schreef:Kan ook worden veroorzaakt door een slecht contact in de card reader in je camera. Mijn D70s had hier ook last van vooral icm de interne flitser. uiteindelijk heeft een ander merk geheugenkaart het probleem opgelost.

Luc
Hallo allemaal, idd ik ben helemaal vergeten de zoekfunctie eerst te gebruiken. Ik heb een antwoord van Til gelezen die het zelfde had, ik ga zo naar de kamera express toe, want ik heb hem nu bijna 4 weken en heb nog 2 maanden garantie tijd.

Heel veel bedankt,

Groetjes roy

RoyD100

Bericht door RoyD100 » ma dec 31 2007 1:37 pm

RoyD100 schreef:
luc schreef:Kan ook worden veroorzaakt door een slecht contact in de card reader in je camera. Mijn D70s had hier ook last van vooral icm de interne flitser. uiteindelijk heeft een ander merk geheugenkaart het probleem opgelost.

Luc
Hallo allemaal, idd ik ben helemaal vergeten de zoekfunctie eerst te gebruiken. Ik heb een antwoord van Til gelezen die het zelfde had, ik ga zo naar de kamera express toe, want ik heb hem nu bijna 4 weken en heb nog 2 maanden garantie tijd.

Heel veel bedankt,

Groetjes roy
Hoi forumgenoten,

Ben net terug uit de winkel, ik heb het probleem uitgelegd en hij wordt opgestuurt naar Nikon in beverwijk, over 4 tot 6 weken kan ik hem weer verwachten, de reperatiekosten die worden gemaakt zijn denk ik voor de kamera express, want ik ga niet voor de kosten opdraaien omdat ik in het garantie periode nog zit.

Hebben jullie nare ervaringen als jullie iets laten opsturen dat jullie het alsnog moeten betalen???,

Alvast een goed uiteinde voor vanavond en een gelukkig en vooral fotovol 2008!!!

Groetjes roy :D

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”