Ik heb een remote controller gekocht voor mijn D80.
Ik dacht het simpel in te stellen, maar kom er niet mee verder.
Er zit een batterij in! Dus dat is het niet.
Ik stel mijn toestel in op M en daarna vink in in eigen menu afstandsbediening aan, maar dan... ik druk op mijn infrarood houderje (remote control) maar er gebeurt niets.
Heeeelp
Johan
afstandsbediening
Welkom op het forum trouwens.
Op de body instellen van single of serie opnamen op afstandbediening zetten.
Op de D70s (ik hoop het zelfde als op de D80)links waar je door de zoeker kijkt zit de knop en met de instelwiel met je duim draaien
tot de afstandbediening boven op de LCD scherm verschijnt.
Dan er voor houden niet er achter.
Als het anders is ff handleiding lezen staat er heus wel in.
Grt
Aart
Op de body instellen van single of serie opnamen op afstandbediening zetten.
Op de D70s (ik hoop het zelfde als op de D80)links waar je door de zoeker kijkt zit de knop en met de instelwiel met je duim draaien
tot de afstandbediening boven op de LCD scherm verschijnt.
Dan er voor houden niet er achter.
Als het anders is ff handleiding lezen staat er heus wel in.
Grt
Aart
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De ir ontvanger zit volgens mij ook aan de voorkant dus zorg ervoor dat je hem daar ook op richt.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Johan,
Heb je ook de instellingen zoals beschreven op blz 38/39 van de handleiding ingesteld?
(niet alleen het menu Persoonlijke instellingen pg 99, optie 30).
Groeten, Gijs
PS een vraag als deze heeft niets met de Vereniging te maken, het onderdeel Digitale Fotografie / D70-D80 is een beteree plaats.
Zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=19
Heb je ook de instellingen zoals beschreven op blz 38/39 van de handleiding ingesteld?
(niet alleen het menu Persoonlijke instellingen pg 99, optie 30).
Groeten, Gijs
PS een vraag als deze heeft niets met de Vereniging te maken, het onderdeel Digitale Fotografie / D70-D80 is een beteree plaats.
Zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=19
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Een draadafstandsbediening is veel makkelijker
Je moet met zo'n IR ding richten op de IR sensor die zit dus van voren, wie gebruikt er nou afstandsbediening van voren, heb ik nooit veel van begrepen. En de camera moet in de goede modus staan, valt ie daaruit dan doet de ab het weer niet. ik heb een jaar gewerkt met een aangepaste IR ab (draadje eraan met switch en de unit aan de lens vastgemaakt met elastiek) op m'n D70 omdat die nu eenmaal geen draadab had, was het serieus zat had vaak geen foto's omdat er te veel tijd tussen zat of het uitrichten ging niet goed. Lang leve de ouderwetse draad

Je moet met zo'n IR ding richten op de IR sensor die zit dus van voren, wie gebruikt er nou afstandsbediening van voren, heb ik nooit veel van begrepen. En de camera moet in de goede modus staan, valt ie daaruit dan doet de ab het weer niet. ik heb een jaar gewerkt met een aangepaste IR ab (draadje eraan met switch en de unit aan de lens vastgemaakt met elastiek) op m'n D70 omdat die nu eenmaal geen draadab had, was het serieus zat had vaak geen foto's omdat er te veel tijd tussen zat of het uitrichten ging niet goed. Lang leve de ouderwetse draad