Weekendje Parijs

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Mirella

Weekendje Parijs

Bericht door Mirella » wo jan 02 2008 3:20 pm

Ik zag een topic over Parijs, toen bedacht ik me dat ik daar ook nog foto's van met jullie wilde delen. Het weekend voor Kerst was ik daar met mijn vriend en twee bussen vol collega's. Dit zijn de hoogtepunten (op fotogebied dan):

1. Mijn vriend heeft me geleerd altijd naar boven te kijken bij gebouwen, daar vind je vaak de mooiste details. Deze komt van het Hotel des Invalides.
Afbeelding

2. De Eifeltoren (nét even anders). Eerst vond ik onnodig om zoveel geld te geven om zo'n toeristische toren te beklimmen. Nu ben ik erg blij dat ik het heb gedaan. Mijn vriend greep de kans me ten huwelijk te vragen (ik zei trouwens ja) én het blijkt een erg leuke fotostek te zijn. De 18-55 mm voor de details van de toren en de 70-300 mm voor de omgevingsfoto's.
Afbeelding

3. Detail van de Eifeltoren
Afbeelding

5. Uitzicht over Parijs vanaf de Eifeltoren
Afbeelding

6. Sacre Coeur in ochtendnevel vanaf de Eifeltoren
Afbeelding

7. Parijs in ochtendnevel (met het silhouet van de tour Montparnasse)
Afbeelding

8. Enkele foto's uit het museum de Moyen Age. Een aanrader voor eenieder die in de middeleeuwen is geïnteresseerd.
Afbeelding

9. Rare kunstenaars die Middeleeuwers...
Afbeelding

10. Notre Dame
Afbeelding

11. Uitzicht over de Seine
Afbeelding

12. Louvre
Afbeelding

Ik had voor het eerst mijn nieuwe statief mee en ik heb daar erg veel plezier van gehad. Deze zal zeker vaker mee gaan op vakantie. Verder heb ik geprobeerd niet de standaard-toeristen-kiekjes te maken. Ik hoor graag van jullie of ik daar in geslaagd ben.

Groetjes,

Mirella

roeree

Bericht door roeree » wo jan 02 2008 7:35 pm

Mooie serie!

Foto 2 grappig genomen zo door de boom, mooi effect.

Foto 4 geeft heel mooie de hoogte weer... ik heb geen hoogtevrees maar bij dit plaatje had ik gelijk zoiets van wow.. das hoog!

Groeten Raymond

GdP

Bericht door GdP » wo jan 02 2008 7:38 pm

3. Detail van de Eifeltoren
Afbeelding

Bij foto 3 nog aan het einde een ] vergeten. :)

Hele mooi foto's!

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo jan 02 2008 7:41 pm

Inderdaad hele mooie serie! Nr. 3 is voor mij niet zichtbaar. Nr. 4 doet me denken aan die James Bond-film die daar gedeeltelijk speelde, ben slecht in titels. Verder vind ik 11 en 12 erg mooi!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo jan 02 2008 7:42 pm

Kijk, dat is nu eens leuk zo'n huwelijks aanzoek op de Eifeltoren. gefeliciteerd !

Je foto's zijn trouwen ook mooi alleen moet je tijdens de nabewerking recht zetten. Ze staan bijna allemaal iets schuin...

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

roeree

Bericht door roeree » wo jan 02 2008 7:43 pm

chip54 schreef:Inderdaad hele mooie serie! Nr. 3 is voor mij niet zichtbaar. Nr. 4 doet me denken aan die James Bond-film die daar gedeeltelijk speelde, ben slecht in titels. Verder vind ik 11 en 12 erg mooi!

Hey Cees,

Dat was "A view to a Kill"!

Groeten Raymond

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mooi met oog voor detail

Bericht door George Fennes » wo jan 02 2008 7:44 pm

Mooie plaatjes Mirella,

Ook je oog voor detail is leuk om te zien.
Van mij mag je meer plaatjes laten zien hoor.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo jan 02 2008 7:51 pm

Dank Raymond! Ik kijk graag naar Bond, maar vergeet meestal de titels, vind ik het minst interessant 8)

Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

GdP

Bericht door GdP » wo jan 02 2008 7:53 pm

Mirelle:

“Eerst vond ik onnodig om zoveel geld te geven om zo'n toeristische toren te beklimmen. Nu ben ik erg blij dat ik het heb gedaan. Mijn vriend greep de kans me ten huwelijk te vragen (ik zei trouwens ja)”

Dit geeft toch wel te denken. Kom je helemaal buitenadem boven en dan komen ze met zoiets aanzetten. Ik zou zeggen van laten we nu eerst maar eens zorgen dat we weer met beiden benen op de begane grond staan, en dan praten we wel verder. :roll:

Wentje

Bericht door Wentje » wo jan 02 2008 9:44 pm

GdP schreef:Dit geeft toch wel te denken. Kom je helemaal buitenadem boven en dan komen ze met zoiets aanzetten. Ik zou zeggen van laten we nu eerst maar eens zorgen dat we weer met beiden benen op de begane grond staan, en dan praten we wel verder. :roll:
Gelukkig maar dat ze met de lift gingen :wink:
Vind de foto van de Eifeltoren met de boom ervoor erg mooi!

OoO-appel-OoO

Bericht door OoO-appel-OoO » zo jan 06 2008 7:57 pm

Prachtig geschoten foto's zeg! En idd niet de standaard foto's, maar juist mooie. Ze zijn wel heel wat beter gelukt dan die van mij van Parijs ;)

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » zo jan 06 2008 8:04 pm

Nummer 2 erg leuk, totaal anders..

Enneh gefeliciteerd!!! Ken het gevoel van gevraagd worden op de Eiffeltoren :D
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo jan 06 2008 8:09 pm

Foto 12 van het Louvre vind ik mooi omdat er geen mensen op staan. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » zo jan 06 2008 8:13 pm

met luchtbuks gestaan??
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Frederix

Bericht door Frederix » zo jan 06 2008 8:33 pm

Riemke schreef:Foto 12 van het Louvre vind ik mooi omdat er geen mensen op staan. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :D
Als je foto's relatief lang belicht, vervagen de mensen die gewoon voorbij lopen. Mensen die lang blijven staan komen wel op de foto. Ik belicht avondfoto's bijna standaard op 15 seconden bij f;8 op een 400 asa film. Ik heb nauwelijks mensen op de foto.

Zie onderstaande foto bij GLOW in Eindhoven.

Afbeelding

Op het plein was het best druk, de voorbij lopende mensen zie je niet, alleen de mensen die bleven staan zijn mee gefotografeerd. Hoe langer je belicht, hoe minder mensen er in beeld komen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”