TIP: geen koude handen meer
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Jaap, heb je buiten wilskracht en wasbenzine nog meer montage tips ?
Ik denk dan aan vroeger, nieuwe doppen op je stuur en deze dan eerst onder de hete kraan houden.... trouwens in de tijd dat de fietsenmaker onze banden niet hoefte te plakken, omdat dat we van vaders zelf moesten doen
Hebben deze handgrepen een plaklaag binnenin ?
groet,
Marco
Ik denk dan aan vroeger, nieuwe doppen op je stuur en deze dan eerst onder de hete kraan houden.... trouwens in de tijd dat de fietsenmaker onze banden niet hoefte te plakken, omdat dat we van vaders zelf moesten doen

Hebben deze handgrepen een plaklaag binnenin ?
groet,
Marco
- Jaap Driest
- Forumlid
- Contacteer:
Nee, eventueel kun je de wasbenzine weglaten.
Deze handgrepen hebben geen plaklaag binnenin, maar omdat ze bedoeld zijn om strak om een fietsstuur te zitten, zitten ze helemaal strak om een Manfrottobuis. Ik krijg er geen beweging meer in, in elk geval.
Enne.... je gaat me toch niet vertellen dat je nu wel je fietsband door de fietsenmaker laat plakken?
Deze handgrepen hebben geen plaklaag binnenin, maar omdat ze bedoeld zijn om strak om een fietsstuur te zitten, zitten ze helemaal strak om een Manfrottobuis. Ik krijg er geen beweging meer in, in elk geval.
Enne.... je gaat me toch niet vertellen dat je nu wel je fietsband door de fietsenmaker laat plakken?
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Jaap, bedankt voor de Tip.
Ik heb vandaag even een tussenstop gemaakt bij Halfords en daar hadden ze de zelfde verpakking.
Thuis gekomen mijn Manfrotto van sokken voorzien door de binnenkant van de sok in te spuiten met wat siliconenolie en ze vlogen er op.
Even de buizen afnemen met wat wasbenzine om ze van de siliconenolie te ontdoen en klaar is kees!
Groet, Gideon
Ik heb vandaag even een tussenstop gemaakt bij Halfords en daar hadden ze de zelfde verpakking.
Thuis gekomen mijn Manfrotto van sokken voorzien door de binnenkant van de sok in te spuiten met wat siliconenolie en ze vlogen er op.
Even de buizen afnemen met wat wasbenzine om ze van de siliconenolie te ontdoen en klaar is kees!
Groet, Gideon
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Ik heb er al eens rond mijn fietsenstuur gedaan en omdat het zo een vlinderstuur was waren de sokken ook nogal lang.
Ik heb als hulp een blaaspistool op mijn compressor genomen en als je in de sokken blaast terwijl je ze er op schuift gaat dat vanzelf.
Nu ga ik er wel van uit dat elke digitale fototoestel bezitter een compressor heeft om het stof uit de camera te blazen, haha.

Ik heb als hulp een blaaspistool op mijn compressor genomen en als je in de sokken blaast terwijl je ze er op schuift gaat dat vanzelf.
Nu ga ik er wel van uit dat elke digitale fototoestel bezitter een compressor heeft om het stof uit de camera te blazen, haha.

- Franklin
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
beetje afwasmiddel doet het ook uitermate goed en is nog milieuvriendelijk ook.
Heb de sleeves zo om de min of meer vierkante (1 zijde zelfs open) poten van mijn oude statief aangebracht.
Heb de sleeves zo om de min of meer vierkante (1 zijde zelfs open) poten van mijn oude statief aangebracht.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb een aluminium statief gehad en heb mezelf bezworen dan ik nooit meer van die koude handen wilde hebben als toen op die mooie winterdag.
Daarom heb ik maar een carbon statief gekocht :mrgreen:
Daarom heb ik maar een carbon statief gekocht :mrgreen:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Dan ook maar even een tip "van mijn hand"

Nooit meer koude handen!

Nooit meer koude handen!
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)