D300 Flitsfoto.

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Nosomoho

D300 Flitsfoto.

Bericht door Nosomoho » wo jan 02 2008 7:22 pm

Hoi allemaal,

Marco, je vroeg er in mijn welkomst bericht om dus hier de eerste door mij geplaatste flitsfoto van de D300 op deze site.

JPG zo uit de camera! geen bewerkingen toegepast alleen gecropt.
Hopelijk kan hij een beetje bevallen maar alle opbouwende commentaar is natuurlijk welkom. :lol:

Afbeelding

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mooi portret

Bericht door George Fennes » wo jan 02 2008 7:29 pm

Hallo Henny ziet er goed uit dit portret.
Hoe heb je geflitst en met welke flitser en welke instellingen heb je grbruikt?
Maar deze heer heeft een markante fotogeniek hoofd.
Het is geen studioopstelling die je hebt gebruikt.
Anders zou je de achtergrond wat egaler kunnen houden en leid het minder van het portert af, nu heb ik de neiging om te gaan zoeken wat op de achtergrond staat.
Misschien zou je de flitser iets kunnen temperen waardoor de lichte plekken op het voorhoofd en de neus minder zouden zijn.
Maar op zich vind ik het een mooi portret en het geeft echt iemand weer die een leven met ervaring achter zich heeft.
Ik hou wel van deze portretten.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

roeree

Bericht door roeree » wo jan 02 2008 7:40 pm

Wow, mooi fotohoofd heeft die man!

Jammer idd van de onrustige achtergrond anders had je een superportret geschoten.

Groeten Raymond

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » wo jan 02 2008 7:46 pm

Hoi George,

Bedankt voor je reactie. De camera stond op Auto WB: 1/80 : F6.3 afstand 65 mm.
Ik heb met de SB800 en de defuser schuin richting het plafond geflits. De ruimte was ook zeer slecht verlicht.
Ik was er op bezoek en had toevallig mijn camera bij waardoor aan mij gevraagd werd om eens een plaatje te schieten.
De persoon zat redelijk dicht bij mij misschien was een grotere afstand inderdaad iets beter geweest.

en ja George en Roeree, jullie hebben natuurlijk gelijk wat de achtergrond betreft ik moet zo weg maar zal morgen nog een iets gaan fotoshoppen en een rustigere achtergrond maken.

bedankt voor jullie inbreng.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo jan 02 2008 7:51 pm

Handige tip voor de volgende keer, zet je camera op slow-sync flitsen en je ISO op bijv. 800 gebruik hierbij langere sluitertijden, zodat je achtergrond ook goed belicht is.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

achtergrond

Bericht door George Fennes » wo jan 02 2008 7:57 pm

Martijn persoonlijk vind ik de achtergrond helemaal niet belangrijk en leidt de achtergrond juist af.
Dus ik zou er alles aan doen om de achtergrond egaal te krijgen, zelfs met photoshop :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » wo jan 02 2008 8:06 pm

Ik vind de achtergrond niet storend. Het heeft wel iets.

Mooie foto!

Frederix

Re: D300 Flitsfoto.

Bericht door Frederix » wo jan 02 2008 9:10 pm

Nosomoho schreef:Hoi allemaal,

Marco, je vroeg er in mijn welkomst bericht om dus hier de eerste door mij geplaatste flitsfoto van de D300 op deze site.

JPG zo uit de camera! geen bewerkingen toegepast alleen gecropt.
Hopelijk kan hij een beetje bevallen maar alle opbouwende commentaar is natuurlijk welkom. :lol:

Afbeelding
Ik vind dit een prachtig portret. Lichtere vlekken op het hoofd? Onrustige achtergrond? Ze storen mij totaal niet, gewoon een mooi portret van iemand met een ontzettend fotogenieke kop, sorry, hoofd. :oops:

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo jan 02 2008 9:51 pm

Ik vind dit een portret dat rustig op een behoorlijk formaat afgedrukt mag worden om dan op het dressoir of de schoorsteenmantel te plaatsen!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo jan 02 2008 10:14 pm

Toch ga ik wel mee met Opgezetfan, de foto is flink hard frontaal geflitst getuige de donkere achtergrond en de slagschaduw van de kin. Het is mijn persoonlijke mening dat het mooier en rustiger wordt als er indirect wordt geflitst en er misschien nog een iets kleiner diafragma kan worden gekozen.

Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen hé ?:)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo jan 02 2008 10:30 pm

Mooi portret van een fraaie kop maar zou met indirecte flits inderdaad nóg mooier geweest zijn.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo jan 02 2008 10:33 pm

Als ik het goed gelezen heb, was de flitser al schuin op het plafond gericht.
Dan moet je dus andere trucs gaan uithalen.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo jan 02 2008 10:39 pm

Nosomoho schreef:Ik heb met de SB800 en de defuser schuin richting het plafond geflits. De ruimte was ook zeer slecht verlicht.
Als ik de foto zo zie is ook mijn eerste gedachte dat er frontaal vrij hard geflitst is, maar Henny meldt zelf dat hij indirect geflitst heeft.
Ik vind de geportretteerde in ieder geval heel erg fotogeniek. Markante verschijning. Iets minder hard geflitst had waarschijnlijk een nog mooier resultaat gegeven. Het portret op zich vind ik n.l. wel mooi.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Yvette Verwer

Bericht door Yvette Verwer » wo jan 02 2008 10:43 pm

Mooi portret. Ik zou hem persoonlijk iets donkerder maken en misschien nog iets met het contrast (curve) doen, daar wordt hij waarschijnlijk iets evenwichtiger (minder hard dus) van.

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » wo jan 02 2008 10:49 pm

Hallo allemaal,

Reuze bedankt met de opmerkingen en ik kan me er ook echt wel in vinden ze zijn zeker correct! alleen vond ik inderdaad de foto toch iets hebben, gezien de omstandigheden van de opname. ( komt inderdaad door de fotogenieke persoon )

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”