Ik weet zo niet welk type accu er in de D800 zit/zat. Maar wanneer dit ook de EN-EL15, EN-EL15b (1900mAh) of EN-EL15c (2280mAh) is dan kun je deze gewoon gebruiken.Alexandre schreef:De accu van mijn D800 ziet er hetzelfde uit, is die ook bruikbaar in de Z6 II?
Van D800 naar Z 6/7
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Van D800 naar Z 6/7
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Bedankt voor de info.
Klopt, is de EN-EL 15. Nu nog de geheugenkaartjes. De SD kaart uit de D800 is ook bruikbaar meen ik. Dus nog een CFexpress kaartje aanschaffen.
De meegeleverde ducumentati9e is wel heel summier. Bij de D800 een echte handleiding. Hier alleen een uiterst beknopte handleiding.
Het boek, Z6 II van Darrrell Young, is nog steeds niet leverbaar, maar even afwachten.
Klopt, is de EN-EL 15. Nu nog de geheugenkaartjes. De SD kaart uit de D800 is ook bruikbaar meen ik. Dus nog een CFexpress kaartje aanschaffen.
De meegeleverde ducumentati9e is wel heel summier. Bij de D800 een echte handleiding. Hier alleen een uiterst beknopte handleiding.
Het boek, Z6 II van Darrrell Young, is nog steeds niet leverbaar, maar even afwachten.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Er staan zat filmpjes op You tube, oa van Hudson Henry met een uitleg van de Z camera's
-
- Forumlid
Dank je John. Ga ik bekijken.
Ik heb inmiddels de uitgebreide handleiding van Nikon zelf ook gevonden en als PDF gedownload.
Ik heb inmiddels de uitgebreide handleiding van Nikon zelf ook gevonden en als PDF gedownload.
- Nikkormaat
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Het Nederlands talige boek van Heike Jaspers heeft mij een eind op weg geholpen.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.