Probleem met photoshop onder Vista

Discussies over fotobewerking en archivering
renecita

Bericht door renecita » wo jan 02 2008 9:48 pm

Er is volgens mij speciaal een website geopend waar je je problemen met vista kunt neerleggen en hulp kan vragen. Weet nu even niet meer hoe die website heet, maar heb er eens naar gekeken en zag er goed uit. Misschien is dat een optie. Het zou toch van de gekke zijn dat je alles mooi nieuw koopt en dat het dan niet werkt?

Renecita

ps dit is de site windows vista hulp en ondersteuning. Hoop dat het niet te oppervlakkig is voor jouw ingewikkelde probleem, maar misschien kan je daar ergens je vraag droppen.

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr jan 04 2008 2:13 pm

renecita schreef:Het zou toch van de gekke zijn dat je alles mooi nieuw koopt en dat het dan niet werkt?
Ja dat zou je zeggen maar als die twee natuurlijk een "conflict" hebben houdt het op.
renecita schreef: dit is de site windows vista hulp en ondersteuning
Bedankt ik zal daar eens gaan kijken!

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr jan 04 2008 2:15 pm

Inmiddels 'lijkt' het eerste probleem vervangen door een nieuw probleem.

Photoshop loopt niet meer vast zodra ik iets wil opslaan maar springt zo'n 1x in de 5 minuten op zwart en klikt dan gelijjk weer "aan" en krijg dan de melding dat m'n kleurenruimt terug gezet is op windows vista kleurruimte omdat een programma (phototshop bleek later) in conflict is met de kleurruimte of zo iets..

Nou dat is ook niet te werken. Wat een ellende zeg :(

CorH

Bericht door CorH » vr jan 04 2008 2:33 pm

Voor alle zekerheid, heb je alle vista updates geinstalleerd van microsoft en alle photoshop? van adobe?

mikemix

Bericht door mikemix » vr jan 04 2008 2:38 pm

Als ik dit zo lees dan zou ik er moedeloos van worden.
Ik ga er voor het gemak van uit dat het hier om een officiële versie gaat.
Geef toe, dooddoener maar ben blij dat ik met een Mac werk.
Dat Vista is toch echt niet vlekkeloos gelanceerd.
Al bij de maker van dat OS een mailtje gedropt?

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr jan 04 2008 2:39 pm

CorH schreef:Voor alle zekerheid, heb je alle vista updates geinstalleerd van microsoft en alle photoshop? van adobe?
Vista wel, dat weet ik zeker.. Adobe weet ik niet zeker..dat zal ik eens checken.... tnx!

mikemix

Bericht door mikemix » vr jan 04 2008 2:47 pm

Nog even refereren naar de post van Riemke:
"What can you do? Well, Microsoft's asking camera vendors to make processing plugins for Vista that don't make images unreadable, but for the mean time we'd just recommend not updating to Vista until everything's fixed. Or just not tagging your stuff in Vista. – Jason Chen"

Moet je persé in Vista?

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr jan 04 2008 2:55 pm

Uit wat ik er tot nu toe over gelezen heb lijkt het een probleem dat zich voordoet als je "tagt" in de viewer van windows Vista.
Voor de verwerking van mijn NEF bestanden werk ik met Lightroom en hang van daaruit de tags aan mijn foto's. Lightroom is net als Photoshop van Adobe. Zou ik daarom het probleem niet hebben?

Het blijft een vervelend probleem Gaby. Misschien toch eens contact leggen met de support van Vista?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » vr jan 04 2008 3:04 pm

Het is een vreemd probleem. Zelf werk ik zonder problemen, ook niet gehad, met photoshop CS2 op een PC met Vista Ultimate. Probleem lijkt dus de kleurruimte. Kan het misschien de grafische kaart zijn met niet de juiste drivers?

Frederix

Re: Probleem met photoshop

Bericht door Frederix » vr jan 04 2008 3:04 pm

Hoi Gabees, ik heb jouw draadje over jouw probleem met PS en Vista gelezen. Ik begrijp dat het probleem ligt in de combinatie van PS en Vista. Nu ken ik (gelukkig) Vista niet en werk met XP. XP kent een zg compatibiliteitsmodus voor progjes die niet onder XP kunnen draaien.Je kunt dan bv Windows 96 of zelfs Windows 95 emuleren. Dat is per progje in te stellen. Kan Vista niet XP emuleren voor PS? Misschien is dan je probleem opgelost.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » vr jan 04 2008 3:50 pm

Frederix schreef:Kan Vista niet XP emuleren voor PS? Misschien is dan je probleem opgelost.
dat kan ook in Vista.

Maar nogmaals bij mij werkt het goed onder Vista. Ieder onderdeel van CS2 werkt zonders bugs.
Dus toch Vista en Photoshop opnieuw installeren?
Er is ook een test of je hardware geschikt is voor Vista.
Vista test

mikemix

Bericht door mikemix » vr jan 04 2008 4:27 pm

Zou wel eens heel goed kunnen dat die video kaart/drivers het niet trekt..

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr jan 04 2008 5:11 pm

mikemix schreef:Zou wel eens heel goed kunnen dat die video kaart/drivers het niet trekt..
Ja maar dat zou heel raar zijn want het is een nieuwe pc waarop Vista al geïnstalleerd was. Dus zou je er vanuit moeten gaan dat dat wel moet werken!

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » vr jan 04 2008 5:14 pm

wil schreef:Dus toch Vista en Photoshop opnieuw installeren?
Er is ook een test of je hardware geschikt is voor Vista.
Vista opnieuw installeren gaat dus niet want het is zo'n bijgeleverde versie zonder cdrom, bij aankoop van een nieuwe pc.

En ik had mezelf nog zo beloofd dat nooit meer te doen.. altijd een pc met een versie van windows óp cdrom.. maar ja.. je ziet een leuke aanbieding en je gaat overstag!

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » vr jan 04 2008 5:17 pm

Vaak staat op de harddisk een copy van je installatie (Vista). Kwestie van een toetscombinatie indrukken tijden pre-boot en je kunt een factory restore uitvoeren. Welke PC heb je en met name welk type ?

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”