vanmiddag voor het eerst voorzichtig in RAW gefotografeerdJohn Jansen schreef:Was ik al bang voor dat je in Jpeg stond te rommelen)
Nog best moeilijk

vanmiddag voor het eerst voorzichtig in RAW gefotografeerdJohn Jansen schreef:Was ik al bang voor dat je in Jpeg stond te rommelen)
Dat is misschien als je uitsluitend naar de sensor kijkt, maar een camera is meer dan dat. Op alle andere fronten ligt de D750 voor op de D6xx serie. Ik heb er genoeg roofvogels en andere snel bewegende zaken mee gefotografeerd (ook bij slecht licht) om die stelling in te nemen. Meer mogelijkheden, snelheid, buffer etc. dan de D600. De D750 is de D3s en D300 op veel punten ook mijlenver voor. Qua beeldkwaliteit ontloopt hij ook de D4 en zelfs D5 niet zoveel, en dat met aanzienlijk meer MP (24MP). Natuurlijk hebben de D4/5 op andere vlakken een grote voorsprong. Maar het AF systeem was zo'n beetje het beste dat Nikon te bieden had tot de D500 en D5 verschenen. Ik heb meerdere camera's maar deschilder schreef:De D750 is ook niet erg veel beter dan de D600 dus daar word ook niet echt winst mee geboekt
Camera instellen: opnamemenuGemmageluk60 schreef:vanmiddag voor het eerst voorzichtig in RAW gefotografeerdJohn Jansen schreef:Was ik al bang voor dat je in Jpeg stond te rommelen)
Nog best moeilijk
als je moeite met de workflow hebt en andere issues kom je maar een keer langsGemmageluk60 schreef:vanmiddag voor het eerst voorzichtig in RAW gefotografeerdJohn Jansen schreef:Was ik al bang voor dat je in Jpeg stond te rommelen)
Nog best moeilijk
haha, je 'raakt' hem precies op de juiste 'plek'mozes schreef:Schop onder de kont heb je nodig.![]()
![]()
Want dat is niet de eerste keer dat je hoort dat je toch echt eens vanuit raw moet gaan werken