Klopt,maar zou je teveel afstand genomen hebben tot de boom dan was deze ook verdwenen in de mist. Dat is het risico onder deze weersomstandigheden.Vincent schreef:Maar geldt dat niet voor de meeste beelden? Dat er een duidelijk 'onderwerp' moet zijn dat ook de aandacht van de kijker trekt ipv dat het een zoekplaatje is waar je niet weet waar je moet kijken of waar het over gaat?pimmetje schreef:Lang,lang geleden geleerd dat er in mist foto's altijd een element moet zitten wat de aandacht trekt, cq contrasterend moet zijn. Anders wordt het soep.
In elk geval wel iets dat ik in bijna al mijn beelden probeer te hebben.
1. Zelfde boom, andere dag!![]()
Het Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Het Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hm, ik vind dit niet zo'n sterk voorbeeld van een duidelijk onderwerp. Ik zie (in volgorde van kijken) vier elementen in deze foto 1) de paaltjes 2) parallel daaraan het slootje 3) de lijnen die naar 4) het boompje leiden. Naar mijn mening een prima foto maar geen schoolvoorbeeld van één duidelijk onderwerp.Vincent schreef:Maar geldt dat niet voor de meeste beelden? Dat er een duidelijk 'onderwerp' moet zijn dat ook de aandacht van de kijker trekt ipv dat het een zoekplaatje is waar je niet weet waar je moet kijken of waar het over gaat?pimmetje schreef:Lang,lang geleden geleerd dat er in mist foto's altijd een element moet zitten wat de aandacht trekt, cq contrasterend moet zijn. Anders wordt het soep.
In elk geval wel iets dat ik in bijna al mijn beelden probeer te hebben.
1. Zelfde boom, andere dag!![]()
-
- Clublid
Misschien is het dan beter te spreken van een HOOFDONDERWERP (de boom) met al of niet ondersteunende elementen (het slootje).
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zei ook ‘de meeste beelden’, dus zeker niet allemaal.Skippy schreef: Hm, ik vind dit niet zo'n sterk voorbeeld van een duidelijk onderwerp
Al denk ik dat in mijn laatste beeld er wel 1 duidelijk hoofdonderwerp is en de rest als ‘figuranten’ dienst doen om als leidende lijnen de kijker naar het hoofdonderwerp toe te leiden…
Fin.
-
- Moderator
- Contacteer:
Mee eens in het geval van deze foto.pimmetje schreef:Misschien is het dan beter te spreken van een HOOFDONDERWERP (de boom) met al of niet ondersteunende elementen (het slootje).
-
- Moderator
- Contacteer:
Zo zie ik het ook.Vincent schreef:Ik zei ook ‘de meeste beelden’, dus zeker niet allemaal.Skippy schreef: Hm, ik vind dit niet zo'n sterk voorbeeld van een duidelijk onderwerp
Al denk ik dat in mijn laatste beeld er wel 1 duidelijk hoofdonderwerp is en de rest als ‘figuranten’ dienst doen om als leidende lijnen de kijker naar het hoofdonderwerp toe te leiden…
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Fraai Vincent!
Nummer 1 favoriet voor mij (van jou ook, want hij staat er niet voor niets als eerste) en 4 als backup.
Nummer 1 favoriet voor mij (van jou ook, want hij staat er niet voor niets als eerste) en 4 als backup.
-
- Moderator
- Contacteer:
Fijne serie, sneeuwscenes blijven fotogeniek. Zo te zien meer sneeuw bij jullie dan in het midden van het land.
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Mooie platen Vincent!
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Lekker sfeertje, en mooi uitgevoerd in Zw/W! Bij ons was er al veel weggedooid toen ik opstond, en ik had een afspraak. Deze gelegenheid heb ik helaas voorbij moeten laten gaan. Maar april is nog maar net begonnen, dus wie weet!Vincent schreef:SNEEUW!!!!
Ik fotografeer, dus ik ben.
- imaginary_nl
- Clublid
- Contacteer:
Euh nee, er was geen sneeuw hier. (En ik woon hemelsbreed nog geen 20km verderop).
Toch maar een nattesneeuwpop gemaakt.
Met mijn gsm gefotografeerd en onder toeziend oog van Donder en niet in Z/W.
Beetje vloeken in de kerk...
Groet,
Patrick
Toch maar een nattesneeuwpop gemaakt.
Met mijn gsm gefotografeerd en onder toeziend oog van Donder en niet in Z/W.
Beetje vloeken in de kerk...
Groet,
Patrick

- Richard
- Serverbeheerder
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Nee. Donderdagavond lag hier sneeuw op:Vincent schreef:Verder niemand in de sneeuw gefotografeerd??

Dakraam 2022-04-01 op Flickr
En hij vond er buiten niets aan:

Dirk 2022-04-01 op Flickr
Vorig jaar er wel op uit getrokken: viewtopic.php?f=99&t=20685&p=927735&#p927735
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
-
- Redactie NCN Magazine
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Jawel hoor, maar vandaag in Tiengemeten geweest met NCN. De sneeuwfoto's bevinden zich nog op het kaartje. Als ze niet weggesmolten zijn, vinden ze hopelijk morgen hun weg naar de laptop en misschien wel forumVincent schreef:Verder niemand in de sneeuw gefotografeerd??