Nikon 6x6?
Nikon 6x6?
Momenteel fotografeer ik oa met een oude 6x6 flexaret, een leuk dingetje. Toch ben ik wel benieuwd of er een Nikon 6x6 bestaat? Zoja met wisselbare lenzen?

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nikon heeft wel heel veel objectieven gemaakt voor anderman's 6x6-camera's. Een leuk voorbeeld is de Airesflex:
http://shinsaku.homeip.net/priv/camera/ ... res-e.html
In het Nikon-museum in Overschie staan er een paar.
En dan natuurlijk een hele serie voor de Zenza Bronica-camera's, ook wel de Japanse Hasselblad genoemd. Maar dat is een verzamelgebied op zich geworden. Google zelf maar even.
Als je toch bezig bent: Google dan ook eens Plaubel Makina...
Ook voor grootformaatcamera's maakte en maakt Nikon nog steeds topobjectieven.
Groet, E.M. de Klerk
http://shinsaku.homeip.net/priv/camera/ ... res-e.html
In het Nikon-museum in Overschie staan er een paar.
En dan natuurlijk een hele serie voor de Zenza Bronica-camera's, ook wel de Japanse Hasselblad genoemd. Maar dat is een verzamelgebied op zich geworden. Google zelf maar even.
Als je toch bezig bent: Google dan ook eens Plaubel Makina...
Ook voor grootformaatcamera's maakte en maakt Nikon nog steeds topobjectieven.
Groet, E.M. de Klerk
Hanneke
Ik heb zelf nog een Kowa six Camera ook een echte japanse 6X6 Helaas is de sluiter van het 80mm objectief stuk waardoor ik er niet meer mee kan fotograferen.
Voor het digitale tijdperk heb ik veel met een Rolleicord Vb gefotografeerd en ook nog een tijd met een Mamiya C330 f gefotografeerd.
Het meeste mis ik nog de eenvoud van de Rolleicord ik denk dat als ik weer een 6X6 zou aanschaffen het toch een Rolleiflex zou worden.
Luc
Ik heb zelf nog een Kowa six Camera ook een echte japanse 6X6 Helaas is de sluiter van het 80mm objectief stuk waardoor ik er niet meer mee kan fotograferen.
Voor het digitale tijdperk heb ik veel met een Rolleicord Vb gefotografeerd en ook nog een tijd met een Mamiya C330 f gefotografeerd.
Het meeste mis ik nog de eenvoud van de Rolleicord ik denk dat als ik weer een 6X6 zou aanschaffen het toch een Rolleiflex zou worden.
Luc