Sfeervolle plaat!Boem schreef:Baardmannen in de Grote Wielen:
Vogels [verzamel]
- Ronald53
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Vogels [verzamel]
Ik fotografeer, dus ik ben.
- palindroomreinier
- Clublid
Flickr: Palindroomfotografie Reinier Kok
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ha Reinier, het verbaast me dat je deze hebt geplaatst. De houding is fraai maar het feit dat het oog verdwijnt achter iets van begroeiing maakt het voor mij een mindere foto, zeker in verhouding met hetgeen je hier meestal laat zien.
Ben benieuwd naar jouw verhaal van deze foto. Met vriendelijke groet, Frans.
-
- Clublid
Tijdens het opruimen kwam ik wat foto's tegen van 2 vechtende zwanen. Gemaakt j.l. februari. Ik was gefocussed op een zilverreiger, de 2e foto dus, toen er opeens vlakbij ineens een enorm kabaal losbrak. De 500mm was prima, qua afstand, voor die reiger maar het gevecht tussen die 2 zwanen was eigenlijk te dichtbij. Dientengevolge deze krappe uitsnede wat de strijd wel intenser weergeeft.
1)
Moddergevecht by Frans Martens, on Flickr
2)
Zilverreiger by Frans Martens, on Flickr
1)

2)

- palindroomreinier
- Clublid
hoi Frans, ik vond de foto wel iets hebben. En ja het is jammer dat het oogje verstopt is achter het riet. Maar goed het is zoals het is. Tijdens het meetrekken bleef de AF van de Z9 het vogeltje netjes volgen en zoals je kunt zien is het puntje van de snavel gewoon scherp. En dit alles uit de hand en het ijsvogeltje was op ongeveer 10 meter afstand.
Mvg,
Reinier
Mvg,
Reinier
-
- Clublid
Ha Reinier, dank voor je reactie. Ja ik had gezien dat het snavelpuntje lekker scherp was. Die Z9 is wel echt een dijk van een camera. Het is inderdaad wat het is, daar is geen speld tussen te krijgen.palindroomreinier schreef:hoi Frans, ik vond de foto wel iets hebben. En ja het is jammer dat het oogje verstopt is achter het riet. Maar goed het is zoals het is. Tijdens het meetrekken bleef de AF van de Z9 het vogeltje netjes volgen en zoals je kunt zien is het puntje van de snavel gewoon scherp. En dit alles uit de hand en het ijsvogeltje was op ongeveer 10 meter afstand.
Mvg,
Reinier
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Die tweede van die Zilverreiger vind ik erg mooi Frans, maar daar is wel flink aan gephotoshopt of niet?
Na weken de polder af te struinen eindelijk weer eens een grauwe kiekendief voor de lens. Het is wel een flinke erop.

Na weken de polder af te struinen eindelijk weer eens een grauwe kiekendief voor de lens. Het is wel een flinke erop.
- palindroomreinier
- Clublid
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Vuil kijken en hard schreeuwen. Deze graspieper was niet blij met mijn aanwezigheid.

Graspieper - Meadow pipit by Ronald M., on Flickr

Nikon Z 6, NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S, Z TC-1.4x, ƒ/11.0, 560.0 mm, 1/1250s, ISO 1600

Nikon Z 6, NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S, Z TC-1.4x, ƒ/11.0, 560.0 mm, 1/1250s, ISO 1600
Ik fotografeer, dus ik ben.
-
- Clublid
Ha Jeroen, er is idd wel wat nabewerkt maar minder dan je zo op het eerste gezicht zou verwachten. Het leuke van zo'n overwegend witte vogel is dat als je de hoge lichten ook nog mooi doortekend wilt hebben (ipv uitgebeten) je flink moet onderbelichten. Met als gevolg dat de omgeving lekker donker wordt. Win win.GTJ schreef:Die tweede van die Zilverreiger vind ik erg mooi Frans, maar daar is wel flink aan gephotoshopt of niet?
Mooi dat je weer es een Grauwe kiek hebt kunnen fotograferen in een mooie actie-pose. In augustus werk ik weer voor een paar weken in Paterswolde, er zal, net als vorig jaar, wel wat tijd zijn om te gaan vogelen. Hopelijk zitten er in de Onlanden en de Onnenpolder ook nog wat Kiekendieven.
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Weinig muizen dit jaar, dus ook weinig kieken...Frans Martens schreef:Mooi dat je weer es een Grauwe kiek hebt kunnen fotograferen in een mooie actie-pose. In augustus werk ik weer voor een paar weken in Paterswolde, er zal, net als vorig jaar, wel wat tijd zijn om te gaan vogelen. Hopelijk zitten er in de Onlanden en de Onnenpolder ook nog wat Kiekendieven.

- palindroomreinier
- Clublid
-
- Clublid
- Contacteer:
Ijsvogel voor de hut van David Thielemans in Retie
1.
Ijsvogel14
2.
Ijsvogel12
3.
Ijsvogel07
4.
Ijsvogel04
1.

2.

3.

4.

-
- Clublid
- Contacteer:
Ik blijf ze prachtig vinden die ijsvogeltjes en heel mooi in beeld gebracht.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene