Metz 45 CT1 op D70
Metz 45 CT1 op D70
Heeft er iemand ervaring met de flitser Metz 45 CT1 op een Nikon D70? Kan deze schade veroorzaken aan de electronica in de D70? Ik heb beide maar nog niet eerder samen gebruikt. Ik gebruik wel de SB28 op de D70 en dan de Metz als tweede flitser op een statiefje met een electronisch oog. Ik zou echter de Metz als eerste flitser op de D70 willen gaan gebruiken, omdat deze een groter richtgetal heeft.
Gr Hans.
Gr Hans.
Alleen doen als je de circuits en chips wilt opblazen.
Ik heb even een eerder antwoord van mij op een soortgelijke vraag geknipt & geplakt:
"De ontsteekspanning van Metz 45 CT-1 flitsers met een serienummer vóór 534.000 is inderdaad te hoog voor een camera met electro-mechanische ontsteking.
Flitsers met een serienummer daarboven schijnen aangepast te zijn aan moderne tijden.
De productierun van deze flitsers liep ruimschoots door tot in het tijdperk van de modernere camera's, vandaar.
Groet, E.M. de Klerk
p.s. ik accepteer geen enkele verantwoordelijkheid...
Gelukte aansluitingen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst."
Ik heb even een eerder antwoord van mij op een soortgelijke vraag geknipt & geplakt:
"De ontsteekspanning van Metz 45 CT-1 flitsers met een serienummer vóór 534.000 is inderdaad te hoog voor een camera met electro-mechanische ontsteking.
Flitsers met een serienummer daarboven schijnen aangepast te zijn aan moderne tijden.
De productierun van deze flitsers liep ruimschoots door tot in het tijdperk van de modernere camera's, vandaar.
Groet, E.M. de Klerk
p.s. ik accepteer geen enkele verantwoordelijkheid...
Gelukte aansluitingen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst."
d70 en 45 ct1
ik heb mijn stokoude 45 ct-1 op de d70 gewoon gebruikt, kwam een beroeps tegen die dit ook deed, dus dacht dat kan ik ook!
blokje er tussen om van midden contact naar kabeltje de aansluiting te maken
Op 125 zetten en knallen maar, ging prima.
Maar eerlijk is eerlijk, op mijn nwe d300 durf ik het nog niet aan.
blokje er tussen om van midden contact naar kabeltje de aansluiting te maken
Op 125 zetten en knallen maar, ging prima.
Maar eerlijk is eerlijk, op mijn nwe d300 durf ik het nog niet aan.
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer: