Na al die wilde verhalen van de Photokina, dat Nikon binnen afzienbare tijd met een FF camera uit moet komen, maakt mij wel even wat voorzichtiger m.b.t. de aanschaf van nieuwe objectieven.
Als ik het goed begrepen heb, moet de 70-200mm 2.8 VR op zowel anologe als digitale camera's werken, dus eventueel ook op een toekomstige FF.
Maar de 17-55mm 2.8 moet een lens zijn die speciaal voor de digitale camera gemaakt is, dus niet kan werken op een anologe en zeker niet op een FF camera.
Als dit zo is, hebben we een probleem, want de lenzen die ik aanschaf wil ik nog wel een tijdje gebruiken.
Dan ga ik geen 1200 tot 1500 euro uitgeven aan een lens die straks op een FF niet bruikbaar is.
Dus ik op zoek naar wat goedkopere alternatieven.
Kom ik via Photozone Test op de Tamron AF 17-50 f/2.8 SP XR Di II Aspherical [IF].
Kijk ik naar de test met een

Maar kijk ik naar deze zelfde lens en wordt hij getest op een D200, dan blijkt die test in eens veel slechter uit te vallen

Waar ligt dit aan. Je zou zeggen dat een zelfde lens toch over het algemeen ongeveer de zelfde resultaten moet geven?
Zit er zo'n groot kwaliteitsverschil in de lenzen?
Of combineert die lens minder goed met Nikon?
Wie weet hier een antwoord op?
Tevens had ik nog een vraag betreffende een close-up lens van Canon de 500D.
Dit schijnt een goedkoop alternatief te zijn om dichtbij of macro foto's te kunnen maken.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet hier iets meer van?
Dat de kwaliteit het niet haalt bij een prime lens is wel duidelijk.
Maar mijn dochter loopt met de gedachte te spelen om enge beesten te gaan fotograveren, weet niet echt of het haar ding is, maar zou het op deze manier wel kunnen uitproberen denk ik.
Wie kan zijn/haar licht laten schijnen over deze materie?
We zijn benieuwd.
Groetjes George