Sorry voor de late reacties, ben even niet online geweest.
Patrick schreef:Ik zie eigenlijk niets dat om een HDR aanpak vraagt; zo groot zijn de contrasten niet. Maar het is natuurlijk handig om het te oefenen voor als je het een keer wel nodig hebt. Het ziet er in ieder geval netjes uit zo en niet overdreven en onnatuurlijk wat je vaak ziet bij HDR.
Dank. Nodig was het inderdaad niet, het was meer een vingeroefening. Het overdrevene wilde ik inderdaad ook voorkomen.
Skippy schreef:Ik zie hier ook de noodzaak niet om HDR te gebruiken. De lichtomstandigheden zijn prima te doen met normale belichting en nabewerking. Ook leent het - verre - onderwerp zich m.i. niet voor HDR.
Klopt hoor, nodig was het zeker niet.
Skippy schreef:De kaderand vind ik storend.
Grappig. Ik heb 'm ook weggehaald, maar vind de foto dan saaier worden. De rand geeft voor mij wat meer diepte in de foto.
Skippy schreef:Ik ziet dat ik meestal meer inzoom om het feitelijke onderwerp te benadrukken.
Leuk dat je jouw invalshoeken laat zien, thanks! Ik heb zelf ook een paar meer ingezoomde foto's gemaakt, maar vond het totaalplaatje (met de situatie van dat moment) het meest sprekend.
pimmetje schreef:Misschien even met de kwast over de kademuur gaan, beetje ontkleuren en donkerder maken. Echt een beetje, trekt het wat minder de aandacht.
Ga ik nog eens mee spelen, want helemaal kwijt wil ik hem niet.
Karina2 schreef:Lijkt me overigens ook een mooi onderwerp voor lange sluitertijden/grijsfilter als ik zo de reflectie in het water zie (bij foto 1 van Luc), vanwege het lijnenspel dat zo kan ontstaan. En ik vermoed dat het zich ook prima leent voor een zwart/wit omzetting.
Dat denk ik ook Karina. Helaas had ik mijn filters niet bij me

Een zwart-wit-omzetting kan wel goed werken, die probeer ik nog uit!