Hoi Jos, geef mij het origineel in kleur maar . . .Jos van Zetten schreef:Ik zie dit als een typische zwart wit foto, net als Riemke.
Volgens mij krijg je dan icm. de donkere achtergrond en de schaduwen van de rimpels, de contrastrijke wimpers een mooi portret.
Maar dat is mijn smaak!
Mooie foto kop heeft deze meneer.
Ik ben zo vrij geweest om wat te stoeien met deze foto, laat mij weten als je dit niet op prijs stelt. Dan istie zo weer weg.
( ik ben nog steeds digibeet met fotobewerking hoor )
D300 Flitsfoto.
Over deze tip heb ik nog een vraagje omdat ik zelf er ook altijd mee aan het klooien ben met die flitser.Opgezetfan schreef:Die harde flits komt doordat er te weinig omgevingslicht is. Volgende keer je camera op bijv. +0,7 tot +1,0 overbelichten zetten en je flitser tegenovergesteld op -0,7 tot -1,0 werkt uitstekendDan komt de flits minder hard over.
De vraag is - kan ik dan niet gewoon de flitser op -2,0 zetten ?
Want hoe maken jullie nou eigenlijk een flitsfoto op de A stand en dan gaat de sluitertijd automatich naar 1/60 sec of in de M stand en dan met langere sluitertijden ?
Groetjes William
Nee. Dat is een denkfout.william schreef:De vraag is - kan ik dan niet gewoon de flitser op -2,0 zetten ?
Groetjes William
De camera compensatie bepaald hier het bestaande (achtergrond) licht.
De flits compensatie, uiteraard de (invul)flits.
Die 2 vormen de balans tussen bestaand en invulflits, dus de gehele belichting.