24-70. Wie heeft 'm al?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
RickDTS

Bericht door RickDTS » za jan 05 2008 2:01 pm

AF-S lenzen hebben een silentwave motor ingebouwd. Ze zijn sneller en stiller dan de oudere AF lenzen.

RickDTS

Bericht door RickDTS » za jan 05 2008 2:02 pm

De lenzen die Nikon de laatste tijd op de markt brengt zijn allemaal AF-S lenzen.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » za jan 05 2008 6:08 pm

s staat voor stil (Silent Wave motor) een geluidloze lens dus :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

RickDTS

Bericht door RickDTS » za jan 05 2008 6:10 pm

en ze werken heerlijk

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » za jan 05 2008 8:06 pm

AF = Autofocus d.m.v. een ronddraaiend palletje op de camerabody, dat een "schroefje" op het objectief ronddraait en zodoende scherpstelt. Werkt iets trager en luidruchtiger dan de nieuwere AF-S typen.
De D40 heeft als moderne body niet zo'n palletje en kan dus de "ouderwetse" AF objectieven niet automatisch scherpstellen. (wel handmatig)

AF-S = Autofocus d.m.v. een in het objectief ingebouwde SWM (Silent Wave Motor) electromotor die het objectief scherpstelt op electrische pulsen vanuit de camerabody.
Alle nieuwe Nikkor objectieven zijn van het type AF-S.

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

mikemix

Bericht door mikemix » do jan 10 2008 10:32 am

Wil hem nu gaan kopen, iemand suggesties wbt prijs maar vooral leverbaarheid? :mrgreen:

Is deze bij de topicstarter inmiddels al in bezit?

Rolf

Bericht door Rolf » do jan 10 2008 10:46 am

Neen, en daar baal ik onwijs van. Mijn leverancier kan me maar geen indicatie geven over de leveringsdatum. Wat rest is wachten.
Ik heb inmiddels al wel mijn AF-S 70-200 G f2.8 VR (mijn god wat een titel) binnen.
Met de komst binnenkort van de 24-70 ben ik voor langere tijd wel klaar, ook voor de toekomst.
Wel een prettig setje al zeg ik het zelf: D300, 24-70, 70-200, SB 600, 50mm 1.8.
Mocht ik het objectief in bezit krijgen dan laat ik dat uiteraard A.S.A.P. weten. Ik kan niet wachten.

Greetz, Rolf

mikemix

Bericht door mikemix » do jan 10 2008 10:54 am

Ik moet morgen even bellen, is mij vanuit mijn leverancier aangegeven.
Komt een nieuwe batch waar waarschijnlijk wat tussen zit.
Ik laat het wel even weten.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do jan 10 2008 11:49 am

mikemix schreef:Wil hem nu gaan kopen, iemand suggesties wbt prijs maar vooral leverbaarheid? :mrgreen:
Jij bent net zo slecht in wachten als ik :mrgreen:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

RickDTS

Bericht door RickDTS » do jan 10 2008 3:10 pm

Ik wacht ook nog steeds op mijn 24-70. Bij Konijn is ie gewoon op voorraad maar mijn dealer krijgt 'em niet geleverd.

mikemix

Bericht door mikemix » do jan 10 2008 3:22 pm

a90 schreef:Jij bent net zo slecht in wachten als ik :mrgreen:
Idd, als ie eenmaal te koop is, is er al een opvolger :mrgreen:

mikemix

Bericht door mikemix » do jan 10 2008 3:25 pm

RickDTS schreef:Bij Konijn is ie gewoon op voorraad maar mijn dealer krijgt 'em niet geleverd.
Volgens mij staat ie daar ook in bestelling hoor?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do jan 10 2008 5:37 pm

De Belgische Konijn heeft 'm op voorraad, als je er dringend om verlegen zit dan kun je dus even naar Turnhout toeren. Wel eerst even bellen, stel je voor dat ie anders net weg is tegen de tijd dat jij daar bent.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

mikemix

Bericht door mikemix » do jan 10 2008 5:40 pm

Ik zag het Roelof, we zullen wel even zien.

Edje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

24-70

Bericht door Edje » vr jan 11 2008 5:52 pm

Er staat er nog een (nederlandse) te koop in den haag, in een fotozaak net achter de mediamarkt op de grote marktstraat, te wachten op een nieuwe eigenaar.
Prijs €1709,- . Ik wilde hem halen, maar heb hem nu bij mij in het dorp besteld voor €1600,-. Had hem dus al kunnen hebben, maar voor €109,- kan ik wel even wachten..
Ik ben erg benieuwd wat deze lens gaat brengen, heb hem in den haag even in de hand gehad vanmorgen, maar voelt best goed aan.
Enige wat ik mij afvraag is is het bij de af-s 28-70 f2.8 ook zo dat bij inzoemen de lens naar voren komt????

grzzz Ed

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”