Sandra en ik zijn terug van een paar dagen vakantie aan de Nederlandse kust. Vandaar dat ik mijn foto's van het bezoek aan het Mastbos nu pas kan plaatsen. Terugkijkend op de vorige series en feedback van Fabrizio stel ik vast, dat ik me inderdaad niet in z'n geheel aan de leerstof gehouden heb. Zo ben ik vaker van het pad af een stukje het bos ingelopen, voor een specifieke foto die ik meende te zien. Ook heb ik enkele details vastgelegd die misschien geen onderdeel vormen van de workshop, maar wel een foto waard zijn zoals de varens die uitlopen. Door het ontbreken van bijzonder licht, heb ik meer lentefoto's gemaakt. En in navolging van het Hallerbos, vond ik vierkant beeld weer een passend alternatief.
1. Ik liep een stukje achter de groep aan en begreep niet waarom niemand onderstaande foto maakte. Maar de hele groep stond met Fabrizio verderop, in de kromming van de laan te fotograferen.

2. Wellicht een vreemd beeld, maar dit is toch echt een uitlopende varen.

3. Bospaddenstoel, maar dan in de vorm van een wegwijzer van de ANWB. Past ook zo lekker in het vierkant beeld.

4. Mooi vennetje, ik heb gekozen om dit beeld ruimer te maken, dus met voorgrond, achterliggende bebossing en lucht.

5. Toevallige hardloper die het beeld compleet maakt.

6. Camera tegen de stam gehouden en omhoog gefotografeerd vanwege het verse bladerdek.

7. Getriggerd om een foto te maken vanwege het licht op de bladeren en het contrast met de dennenbomen.

8. Varen, te midden van bramenstruiken, vanaf een hoger punt gefotografeerd. Alleen dat Y-takje onder de varen stoort, dat had ik moeten wegnemen.

9. Ik wist het niet, dus opgezocht; het Mastbos is bekend van de grove den. Dus die kan niet ontbreken in deze serie.

10. De meeste pluimen van de paardenbloemen waren niet meer compleet en rond, totdat ik onderstaand exemplaar zag.