1)

2)

3)

4)

5)

Haagse dank retourMaurice schreef:Fraai, inspirerend en verzorgd werk Frans!
Limburgse complimenten!
Dankjewel Ronald.Ronald53 schreef:Ook deze zijn weer fraai Frans. Had je een behoorlijke 'success rate' bij de vliegende zwaluwen?
Ha Ronald, volgens mijn goede kennis Frederik (oud voorzitter van de Haagsche Vogelbescherming) is het inderdaad een Rouwkwikstaart of wellicht een hybride vorm. Waarvan akte.Ronald53 schreef:Mooi gelukt Frans, lekker sfeertje met die onscherpte en de match in tinten van vogel en buis. Maar is dit niet de rouwkwikstaart?Frans Martens schreef:Ook uit Drenthe (Matsloot) deze Witte kwikstaart. Redelijk makkelijk te fotograferen want bleef lekker rustig zitten;
Witte kwikstaart (Motacilla alba) by Frans Martens, on Flickr
Schitterend! OVP?
Nr 3, mooiste houding, mooiste setting en bij 1 en 2 loopt het zwart rond het oog iets teveel dicht.Ronald53 schreef:Op loopafstand bevindt zich een polder met daarin een waterpartij die veel vogels aantrekt. Dat en de nabijheid van de zee, zorgt er voor dat het hier op bepaalde tijden genieten is. In een dag of tien fotografeerde ik hier de Dodaars, Geoorde Fuut, Goudplevier (honderden), Kuifeend, Witte Kwikstaart, Engelse Kwikstaart, Groenpootruiter, Grote Zilverreiger, Kievit, Watersnip, Steenloper, Bonte Strandloper, Rosse Grutto, Drieteenstrandloper, Zeekoet, Kemphaan, Witgat, Overloper, Purperreiger, Bontbekplevier, Zwarte Ruiter, Zwarte Kraai, Buizerd, Brandgans en Bergeend. Helaas zat het meeste spul zó ver van mijn lens dat de foto's voldoende waren om de vogel te identificeren, maar dat het resultaat hier toch maar liever niet toon. Deze vind ik dan wel toonbaar, alhoewel ik ook hier heb moeten croppen tot 2250x2250 pixels. De tapuit, altijd op z'n hoede en klaar om er vandoor te gaan:
Een voorkeur voor de eerste Steenloper, lekker fris en mooi licht.stronk schreef:Er blijft nog genoeg detail over @ronald53!