nikonvatting v.s. canonvatting
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
nikonvatting v.s. canonvatting
Ik twijfel of het past of niet maar past een lens voor canon op een nikon?
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Goeie vraag, ben benieuwd naar het antwoord.evertfoto schreef:Waarom zou je een Canonlens op een Nikon willen gebruiken?
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
-
- Clublid
Canon lens???????????????????
Lijkt me eerder dat al die
Canonfans
de Nikon lenzen op hun camera's willen gebruiken, dan worden hun camera's gelijk een stuk opgewaardeerd!

Blijf het objectief bekijken
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Canon heeft ook hele mooie lenzen gemaakt, dus ik kan het ergens wel begrijpen.evertfoto schreef:Waarom zou je een Canonlens op een Nikon willen gebruiken?
Als er een mogelijkheid zou zijn om een Canon FD 85mm/f1.2 op mijn F3/T te zetten zonder kwaliteitsverlies sta ik vooraan in de rij.
Er zijn adapters te koop om zowel Canon FD als EF lenzen op een Nikon camera te zetten, even Googelen, of zoeken op Ebay en Bob is je oom.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben vandaag met mijn "nieuwe" nikkor 300 2.8 bezig geweest en ik heb bij een fotozaak foto,s met de sigma (bigma) 50-500mm gemaakt.
Thuis even de foto,s vergeleken en ik weet het wel,
er komen alleen nog maar nikkors hier in huis, dan spaar ik wel wat langer door , dus de vraag "interessant om te weten"maar is niet meer van toepassing
Thuis even de foto,s vergeleken en ik weet het wel,
er komen alleen nog maar nikkors hier in huis, dan spaar ik wel wat langer door , dus de vraag "interessant om te weten"maar is niet meer van toepassing

- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Het antwoor is ja, MAAR...vanson schreef:het antwoord is dus eigenlijk: ja ??
Als ik de antwoorden goed lees kun je Canon vatting objectieven met een verloopring op een Nikon vatting body zetten, maar dat gaat ten koste van lichtsterkte, scherpte en een heleboel mooie automatische dingen die niet meer werken. Maar je krijgt uiteindelijk wel een plaatje.
Volgens mij zou je zoiets dus alleen doen met een hele bijzondere lens, waarvan er met Nikon vatting geen alternatief is, maar gaat al dat moois weer verloren door de adapter.
Antwoord is dus ja, het kan passen, maar eigenlijk nee, je krijgt er geen mooiere plaatjes door..
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Clublid
Boog omheenlopen
Ach Evert,
Ik denk dat je iets genuanceerder zou kunnen zijn in je opvatting.
Nikon is echt niet alleen zaligmakend.
Ik durf ook niet te zeggen dat Nikon beter is dan Canon.
Ik denk dat alle grote merken wel iets goeds en iets negatiefs hebben.
De keus die Harrie Gerrits heeft gemaakt, zou ook mijn keus zijn, als ik genoeg geld zou hebben.
Maar behalve dat de kwaliteit van een Leica op eenzame hoogte staat, zal er ook wel iets op aan te merken zijn, alleen weet ik niet wat.
Dus om iemand heen lopen die een Canonlens op een Nikonbody heeft, komt op mij een beetje fanatiek over.
Als iemand fanatiek is, wil dit zeggen dat die persoon alles niet meer in het juiste perspectief ziet en met een vooringenomen standpunt de zaak benadert.
Dan ben je de objectieviteit kwijt die een juist en eerlijk oordeel in de weg staan.
Ik heb niet voor niets onder mijn berichten staan ........................dat mag je zelf lezen.
Groetjes George
Ik denk dat je iets genuanceerder zou kunnen zijn in je opvatting.
Nikon is echt niet alleen zaligmakend.
Ik durf ook niet te zeggen dat Nikon beter is dan Canon.
Ik denk dat alle grote merken wel iets goeds en iets negatiefs hebben.
De keus die Harrie Gerrits heeft gemaakt, zou ook mijn keus zijn, als ik genoeg geld zou hebben.
Maar behalve dat de kwaliteit van een Leica op eenzame hoogte staat, zal er ook wel iets op aan te merken zijn, alleen weet ik niet wat.
Dus om iemand heen lopen die een Canonlens op een Nikonbody heeft, komt op mij een beetje fanatiek over.
Als iemand fanatiek is, wil dit zeggen dat die persoon alles niet meer in het juiste perspectief ziet en met een vooringenomen standpunt de zaak benadert.
Dan ben je de objectieviteit kwijt die een juist en eerlijk oordeel in de weg staan.
Ik heb niet voor niets onder mijn berichten staan ........................dat mag je zelf lezen.
Groetjes George
Blijf het objectief bekijken