Dat betekende meestal tussen 04:20 en 05:30 uit de veren, ontbijten en boterhammen smeren voor onderweg en dan op pad om met het eerste licht op lokatie te zijn. En dan als het donker was weer terug naar ons vakantiehuis om daar de fotospullen schoon te maken, accu's op te laden en back-ups te maken van de geschoten foto's. Oh ja, en als er tijd was avondeten, al bestond dat ook wel eens uit een potje instant noodles, opgewarmd op een gasbrander op een winderige en schemerige hoogvlakte bij temperaturen rond het vriespunt.
Kortom, alles voor de fotografie, veel lange dagen en (te) korte nachten maar heel veel lol gehad en fotografisch mijn hart helemaal op kunnen halen. Hieronder wat resultaten:
1. Zomaar een detail van een riviertje met wat herfstkleuren ergens midden in Rondane.

2. Doralseter, bergen in de ochtendzon. Vanwege de mogelijke reflecties in de meertjes hier 's morgens vroeg naartoe op de enige ochtend dat er nauwelijks wind voorspeld werd (wat gelukkig klopte).

3. Doralseter, verder de vallei in en op een andere dag met wat andere omstandigheden. Panorama van 15 foto's.

4. Storulfossen waterval, vanwege de extreem natte zomer en het wisselvallige weer dat we hadden stond er in ieder geval genoeg water. Voor deze foto een tijdje staan wachten tot er wolken over dreven om zo harde contrasten (en overbelicht schuim) op de waterval te vermijden.

5. Storulfossen waterval, een detail opname toen de zon wel even scheen.

6. En nog een keer Storulfossen, de laatste zonnestralen van de dag schijnen door de waterspray van de waterval (die hier net rechts buiten beeld valt).

7. Hovringen, een weg die doodloopt in de bergen tussen allemaal Noorse vakantiehuisjes maar mijn twee fotovrienden wisten uit een ver verleden dat er ook nog ergens een beekje met wat watervalletjes lag.

8. Avondlicht op de bergen - met wat vreemde wolkenformaties.

9. Grimsdalen, ochtendlicht op een bewolkte vroege morgen.

10. Bosfotografie, altijd moeilijk maar ik wilde perse iets met de typische berkenbosjes doen die je er zoveel ziet. Dit was de laatste dag, toen door de harde wind veel berken hun blad al grotendeels kwijt waren.

Bedankt voor het kijken, wat mij betreft is Noorwegen in ieder geval voor herhaling vatbaar.