Iemand al een D300 uit het buitenland laten overkomen?
Iemand al een D300 uit het buitenland laten overkomen?
Zo ja...hoe pakte dit uit met de TAX?
a90 schreef:Wel van de week een polarisatie filter uit de VS, kon mooi nog 36 euri nog aftikken aan minister Bos
Met m'n lenzen vanuit Japan ging het tot heden goed.
Het heeft er mogelijk mee te maken dat een kennis van mij ze opgestuurd heeft en zijn naam en geen shop naam als afzender op de papieren heeft staan.
Ik wil een D300 body laten overkomen voor €1195

Bij mijn lenzen liet ik op de custom papers een value van 40 Euro zetten en bij de omschrijving "used lens".
Ik twijfel of ik de value iets hoger zal maken en dan hierover TAX te gaan betalen om voor safe te gaan.
Vandaar mijn vraag.
Mijn in de VS gekochte D200 heeft onder andere NL, een hele berg andere Europese talen (Duits, Spaans, Portugees, Frans, Pools, Zweeds en nog een paar denk ik) en een stuk of vier of vijf oost-Aziatische talen (sorry, ik kan ze niet herkennen). Het is niet ondenkbaar dat alle Nikons een volledige set talen aan boord hebben.
- V70ORD5
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Leuk natuurlijk als je iets uit het buitenland haalt, maar.....
1) hoe zit het met de garantie binnen de garantietermijn? (in NL repareren onder garantie of moet ie dan terug naar het buitenland?)
2) kan je in NL terecht buiten de garantie (willen ze hem wel repareren hier?)
1) hoe zit het met de garantie binnen de garantietermijn? (in NL repareren onder garantie of moet ie dan terug naar het buitenland?)
2) kan je in NL terecht buiten de garantie (willen ze hem wel repareren hier?)
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Ja een D300 gekocht begin december in Duitsland via een bedrijf dat importeerd uit Taiwan en Amerika.
Heb 3 jaar garantie.
Nu heb ik een probleem. Ik kocht half december een nieuwe Nikon 70-300 VR lens. Deze bleek kapot te zijn. Nu is het besturingssysteem van de D300 defect. Ik probeerde de len ook op mijn D80. Deze is nu ook defect.
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplosssen!.
De D300 en de lens zijn terug naar Duitsland voor rep.
Heb 3 jaar garantie.
Nu heb ik een probleem. Ik kocht half december een nieuwe Nikon 70-300 VR lens. Deze bleek kapot te zijn. Nu is het besturingssysteem van de D300 defect. Ik probeerde de len ook op mijn D80. Deze is nu ook defect.
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplosssen!.
De D300 en de lens zijn terug naar Duitsland voor rep.