Probleem met photoshop onder Vista
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Onno,onno schreef:Ik heb overigens een berichtje gevonden van een lotgenoot die met Vista een vergelijkbaar issue heeft: http://www.gfisk.com/windows-photo-gallery-color-issue/
You are not alone...
De oplossing daar was het verwijderen van het aan de monitor toegekende kleurprofiel.
Onder geavanceerd heb je een tabje kleurbeheer. Daar kan je het icc profiel instellen voor je beeldscherm. Heb je daar een screenshotje van?
Mag ik je hartelijk danken!
Ik heb de .icc file daar geselecteerd waar je dacht waar het zat
Gevanceerd
Kleurprofiel
EN HIJ IS SPIER EN SPIER WIT!!!!!!
TOPPERTJE BEN JE!!!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Luc,
Dit alles gaat sowieso boven mijn pet dus je kan me alles vertellen
Het werkt blijkbaar en hoop voor lang..
Gr.
Maud
Dit alles gaat sowieso boven mijn pet dus je kan me alles vertellen

Het werkt blijkbaar en hoop voor lang..
Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Luc,
Heb daar slechte ervaringen mee. Met mijn monitor was een profiel meegeleverd dat een veel te hoge kleurtemperatuur had. Gevolg: ook gele plaatjes, zodra colormanagement het profiel gebruikte. Hierover is op het forum al meerdere malen geschreven. Destijds ben ik ervoor naar INCA gegaan en die hebben het me uitgelegd. Natuurlijk is een gecallibreerd profiel het beste, maar als je geen colorimeter hebt moet je wat.
Groeten,
Marnix
Heb daar slechte ervaringen mee. Met mijn monitor was een profiel meegeleverd dat een veel te hoge kleurtemperatuur had. Gevolg: ook gele plaatjes, zodra colormanagement het profiel gebruikte. Hierover is op het forum al meerdere malen geschreven. Destijds ben ik ervoor naar INCA gegaan en die hebben het me uitgelegd. Natuurlijk is een gecallibreerd profiel het beste, maar als je geen colorimeter hebt moet je wat.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dit is in het geheel niet juist. Je zegt nu tegen Windows dat je beeldscherm volledige sRGB kleurruimte kan weergeven. Dat is niet zo.Maud schreef:Hier de screendump
Alleen hele dure Eizo schermen kunnen dat.

Selecteer hier het kleurprofiel van je monitor. Het sRGB profiel kan je alleen gebruiken in Photoshop of andere beeldbewerk-programma's.
- Onno
- Clublid
- Contacteer:
In Photoshop kan je kiezen in welke kleurruimte je wilt werken. Adobe1998 heeft een grotere kleurruimte dan sRGB en levert bij bewerking iets mooiere resultaten. Als je een foto op het Internet publiceert of bij een fotocentrale wilt laten afdrukken moet je ervoor zorgen dat de jpg is geconverteerd naar sRGB kleurruimte.
Voor het gemak zou je in Photoshop in sRGB kunnen gaan werken.
Zet in Photoshop in het View menu 'Proof colors' uit, mocht dat aan staan.
Wanneer je het beeldscherm kleurprofiel hebt omgezet zoals ik hierboven aangaf zouden weergaveproblemen niet aan de orde moeten zijn.
Voor het gemak zou je in Photoshop in sRGB kunnen gaan werken.
Zet in Photoshop in het View menu 'Proof colors' uit, mocht dat aan staan.
Wanneer je het beeldscherm kleurprofiel hebt omgezet zoals ik hierboven aangaf zouden weergaveproblemen niet aan de orde moeten zijn.
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Onno,
In photoshop heb ik de volgende instelling
sRGB
Proof colors staan uit
Windows onder kleubeheer
sRGB...withBPC
En de kleuren zijn WIT
Klopt dat alles?
Gr.
Maud
In photoshop heb ik de volgende instelling
sRGB
Proof colors staan uit
Windows onder kleubeheer
sRGB...withBPC
En de kleuren zijn WIT
Klopt dat alles?
Gr.
Maud
- Onno
- Clublid
- Contacteer:
Nee, Windows kleurbeheer moet staan op 1907FP óf geen kleurprofiel als alternatief. Mogelijk is het profiel van je monitor niet correct.
Op dell.nl kan je het kleurprofiel van je beeldscherm downloaden:
http://ftp.us.dell.com/monitors/R116821.zip
Mocht je dan weer het weergaveprobleem krijgen dan is er toch iets vreemds aan de hand met de kleurweergave op je PC. Wit is dan wel wit maar denk eraan dat de kleurweergave dan desondanks niet betrouwbaar is.
Op dell.nl kan je het kleurprofiel van je beeldscherm downloaden:
http://ftp.us.dell.com/monitors/R116821.zip
Mocht je dan weer het weergaveprobleem krijgen dan is er toch iets vreemds aan de hand met de kleurweergave op je PC. Wit is dan wel wit maar denk eraan dat de kleurweergave dan desondanks niet betrouwbaar is.
Laatst gewijzigd door Onno op do jan 10 2008 9:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Helaas en dan wordt tie weer beige...
Kleurweergave op PC is niks mis want in Paint Shop Pro is 3x255 echt wit maar in combinatie met PSP gaat er iets fout
Balen
toch weer bedankt!
Kleurweergave op PC is niks mis want in Paint Shop Pro is 3x255 echt wit maar in combinatie met PSP gaat er iets fout
Balen
toch weer bedankt!