Een vrije dag waar ga ik fotografen...............
Een vrije dag waar ga ik fotografen...............
Ik heb sinds lange tijd weer eens een vrije dag en wil er een dagje op uit met de camera! Maar waar is het nu eens leuk om te gaan fotograferen..... Zat te twijfelen aan het dolfinarium of een dierentuin.
Maar mischien hebben jullie veel betere ideen het gaat om zaterdag 7 okt!
Maar mischien hebben jullie veel betere ideen het gaat om zaterdag 7 okt!
Re: Een vrije dag waar ga ik fotografen...............
Kijk, het is natuurlijk altijd leuk om een zonsondergang over de Borobudor of boven de gletsjer van IJsland te fotograferen, maar misschien is het wel een grotere uitdaging om je eigen woonomgeving door te lopen en daar de fotogenieke dingen te zoeken. Zomaar een idee!martijn01 schreef:Ik heb sinds lange tijd weer eens een vrije dag en wil er een dagje op uit met de camera! Maar waar is het nu eens leuk om te gaan fotograferen.....
Dolfinarium zijn wij een tijd geleden geweest en vondt het niet echt een stekkie om daar vaker naar toe te gaan om foto's te maken.
Dierentuin Emmen is een stekkie waar ik vaker naar toe ga en kun je toch goede foto's maken. Ook heb je hier een hoop dingen welke overdekt zijn dus kun je ook met slecht weer aan de slag wat niet het geval is bij dolfinarium.
Dierentuin Emmen is een stekkie waar ik vaker naar toe ga en kun je toch goede foto's maken. Ook heb je hier een hoop dingen welke overdekt zijn dus kun je ook met slecht weer aan de slag wat niet het geval is bij dolfinarium.
Was laats nog in amsterdam ik heb daar leuke foto's gemaakt maar niet laats.
Het was allemaal bagger.
En zonde van de benzine laat staan parkeer geld het licht was ook niet super.
Goeie foto's maken kan ik niet plannen het komt of het komt niet.
Je moet er echt ff zin in hebben en terwijl je bezig bent de smaak te pakken krijgen en soms lukt dat gewoon niet.
Mijn eigen omgeving blijft dan ook mijn grootse uitdaging.
Momenteel ben ik een beetje uit mijn ideen maar heb het ook druk met werk en mijn kinderen.
Het komt wel weer, het mooie is dat de plaatjes nooit zullen weglopen voor je camera.
En ze er altijd zullen blijven zijn.
Een van mijn betere foto shoots kwam gewoon met een snelle ingeving 5 km van mijn huis. En ik was er met 20 minuutjes mee klaar
Wat ideen betreft wil ik als ik alles hier een beetje op de rails heb een foto opleiding doen wat me hopelijk wat meer zal gaan pushen andere dingen te gaan doen.
Stiekem zou ik wel de foto vakschool willen doen, ik woon tenslotte toch in apeldoorn.
Het was allemaal bagger.
En zonde van de benzine laat staan parkeer geld het licht was ook niet super.
Goeie foto's maken kan ik niet plannen het komt of het komt niet.
Je moet er echt ff zin in hebben en terwijl je bezig bent de smaak te pakken krijgen en soms lukt dat gewoon niet.
Mijn eigen omgeving blijft dan ook mijn grootse uitdaging.
Momenteel ben ik een beetje uit mijn ideen maar heb het ook druk met werk en mijn kinderen.
Het komt wel weer, het mooie is dat de plaatjes nooit zullen weglopen voor je camera.
En ze er altijd zullen blijven zijn.
Een van mijn betere foto shoots kwam gewoon met een snelle ingeving 5 km van mijn huis. En ik was er met 20 minuutjes mee klaar

Wat ideen betreft wil ik als ik alles hier een beetje op de rails heb een foto opleiding doen wat me hopelijk wat meer zal gaan pushen andere dingen te gaan doen.
Stiekem zou ik wel de foto vakschool willen doen, ik woon tenslotte toch in apeldoorn.
Niet meer voor nu maar leuk voor komende zomer, bij ons hebben ze zeehonden tochten over de waddenzee. Dit heb ik zelf al meerdere malen gedaan en heb je rond de boot altijd vogels vliegen wat leuk is om te fotograferen. Uiteindelijk kom je bij een zandbank waar vele zeehonden liggen.
Als je dit voorbij is na 2,5 uur kun je tevens richting het strand waar je dan vaak ook surfers tegenkomt. Dan kun je ook nog zeggen je gaat de binnenstad in waar leuke gebouwen op de plaat zijn te leggen.
Ook bij een bepaalde tijd van het jaar heb je nog de mogelijkheid om het natuurreservaat in te gaan waar je dan allerlei mooie vogels ziet.
Moet wel zeggen dat een grote lens de moeite waard is bij de zeehonden en de vogels. De binnenstad is dan weer een ander verhaal.
Als je dit voorbij is na 2,5 uur kun je tevens richting het strand waar je dan vaak ook surfers tegenkomt. Dan kun je ook nog zeggen je gaat de binnenstad in waar leuke gebouwen op de plaat zijn te leggen.
Ook bij een bepaalde tijd van het jaar heb je nog de mogelijkheid om het natuurreservaat in te gaan waar je dan allerlei mooie vogels ziet.
Moet wel zeggen dat een grote lens de moeite waard is bij de zeehonden en de vogels. De binnenstad is dan weer een ander verhaal.
Aan je vraag te horen denk ik dat diertjes je voorkeur hebben.
Probeer eens natuurpark lelystad.
Byzonder van opzet en mooie dieren van relatief dichtbij (als je mazzel hebt) te fotograferen.Geen gaas of drommen bezoekers die je in de weg staan.
Mocht het met bakken uit de hemel komen, dan heb je als alternatief bijvoorbeeld Bataviawerf Lelystad.
Voor een indruk daarvan zie postings omtrend de clubdag van jongsleden.
Hoe dan ook, veel fotografeer genoegen gewenst.
Oh ja..., in deze regio kan je ook nog naar de Oostvaarders plassen.
Keus genoeg dus.
Mvrgr,
Martin
Probeer eens natuurpark lelystad.
Byzonder van opzet en mooie dieren van relatief dichtbij (als je mazzel hebt) te fotograferen.Geen gaas of drommen bezoekers die je in de weg staan.
Mocht het met bakken uit de hemel komen, dan heb je als alternatief bijvoorbeeld Bataviawerf Lelystad.
Voor een indruk daarvan zie postings omtrend de clubdag van jongsleden.
Hoe dan ook, veel fotografeer genoegen gewenst.
Oh ja..., in deze regio kan je ook nog naar de Oostvaarders plassen.
Keus genoeg dus.
Mvrgr,
Martin
Is inderdaad ook erg leuk, zo zou je dus ook terschelling nog aan kunnen doen. Leuke bossen en heide velden waar zeker wel wat de schieten valt.
Zelf ben ik vrij regelmatig te vinden langs de kust van de waddenzee waar je leuke shots kan maken. Ondanks dat het hier allemaal behoorlijk vlak is kun je leuke dingen terug vinden om te schieten. Ook heb je hier een oude molen welke interesant is en zo zijn er nog wel meer dingen.
Ook zwolle heeft een leuke binnenstad en kun je dus ook leuke shots krijgen. Maar soms verwacht je niet veel van iets en kom je er allemaal leuke dingen tegen.
Nabij leeuwarden heb je ook een dierenpark genoemd AquaZoo wat erg leuk is. Niet alleen dieren maar er zit ook een stuk natuur bij waar je lekker kunt wandelen.
Zelf ben ik vrij regelmatig te vinden langs de kust van de waddenzee waar je leuke shots kan maken. Ondanks dat het hier allemaal behoorlijk vlak is kun je leuke dingen terug vinden om te schieten. Ook heb je hier een oude molen welke interesant is en zo zijn er nog wel meer dingen.
Ook zwolle heeft een leuke binnenstad en kun je dus ook leuke shots krijgen. Maar soms verwacht je niet veel van iets en kom je er allemaal leuke dingen tegen.
Nabij leeuwarden heb je ook een dierenpark genoemd AquaZoo wat erg leuk is. Niet alleen dieren maar er zit ook een stuk natuur bij waar je lekker kunt wandelen.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zit zo eens te brainstormen naar aanleiding van deze vraag.
Zou het niet leuk zijn om een fotoopdracht te doen?
Een foto die je overal in Nederland kan maken maar met een speciale opdracht.
b.v. maak een herfstfoto en leg daar zoveel mogelijk herfst in, of maak een foto van mensen die naar hun werk gaan met de nadruk op werk, enz.
We maken hier een soort weekopdracht van, beoordelen de foto,s en de winnaar mag de volgende opdracht bedenken.
Gewoon lekker creatief bezig zijn met onze hobby en dat samen delen.
We hebben het allemaal over fotograferen maar we zien hier praktisch geen (eind)resultaten van elkaar.
Zou het niet leuk zijn om een fotoopdracht te doen?
Een foto die je overal in Nederland kan maken maar met een speciale opdracht.
b.v. maak een herfstfoto en leg daar zoveel mogelijk herfst in, of maak een foto van mensen die naar hun werk gaan met de nadruk op werk, enz.
We maken hier een soort weekopdracht van, beoordelen de foto,s en de winnaar mag de volgende opdracht bedenken.
Gewoon lekker creatief bezig zijn met onze hobby en dat samen delen.
We hebben het allemaal over fotograferen maar we zien hier praktisch geen (eind)resultaten van elkaar.
Bij mij hebben dieren inderdaad een grote voorkeur, het is lekker om de natuur in te gaan en weten dat het gewoon relax is zonder het verhaal dat er druk achterzit. Je kan gewoon lekker je gang gaan en je hoeft ook niet beslist een goede foto te schieten. Gewoon weg en genieten en als je dan nog eens een mooie plaat schiet is het prima.Malo1961 schreef:Aan je vraag te horen denk ik dat diertjes je voorkeur hebben.