Volgende week zondag 14 april in " de Schakel " Gilze, de expositie van Foto Groep Gilze.
Een kleine en gezellige groep, maar die met zorg dit jaarlijkse evenement organiseren.
Graag laat ik jullie bij wijze van teaser de winnaars van afgelopen expositie zien.
De foto's zullen dit jaar gejureerd worden door 3 leden van een collega fotoclub uit Goirle en natuurlijk het overige publiek.
Het zou leuk zijn om wat leden van dit forum ook te mogen begroeten.
Als afsluiting hierbij de winnende foto's van de expositie van FGG.
We mochten ons verheugen in een 40% grotere belangstelling dan het afgelopen jaar, en willen iedereen daarvoor bedanken.
Leuk dat de opkomst zo groot was.
Ik zie een grote verscheidenheid aan onderwerpen: was het allemaal vrij werk of waren er diverse thema's waaruit de deelnemers konden kiezen?
Mijn bescheiden mening:
Fraaie beelden op één na, de 1e prijs publiek begrijp ik niet, de scherpte ligt erg ver achter het hoofdonderwerp.
En er had ook wel een stukje van de onderkant af gemogen.
Het betreft een publieksprijs, en publiek kijkt dus in wat mindere mate naar zaken waar de amateur of vakfotograaf beter op let. Bovendien is de waardering van het aantal punten van 1e, 2e en 3e prijs op dit moment ook onderwerp van discussie. De 2e prijs ( honingbij) had namelijk 2 x zoveel stemmen als 1e prijs dan de huidige winnaar, maar door het huidige systeem viel het totaal aantal punten icm het aantal stemmen voor 2e en 3e prijs in het voordeel van de fietser uit.