Leuk om te zien dat mijn foto's zoveel verschillende inzichten opleveren.
Kreeg zelfs nog een
pb van een
"rus", welke onlangs van ons forum afscheid had genomen, waarin hij mij melde gecharmeerd te zijn van deze serie.
Hij had natuurlijk wel een kanttekening maar dat was ik van hem wel gewoon..
Zo zie ik dat mijn opzet wel geslaagd is. Foto's niet besproken is voor mij een teken dat het project niet geslaagd is.
Uit de reactie's mag ik wel veronderstellen dat ik in mijn project wel geslaagd ben.
@ ALE
Je slaat de spijker op de kop wanneer je zegt dat ik niet naar compositie heb gekeken bij deze serie. Dat klopt!
Wat ik misschien wel onbewust doe is dat ik altijd kijk naar refentiepunten binnen een compositie. Hiermee bedoel ik dat ik altijd op zoek ben naar "lijnen".
Kreeg tijdens mijn cursus al te horen dat mijn "compositie" denken meer dan ontwikkeld was. Niet dat ik mij hier bewust van was maar het is meer een manier van kijken.
@ Rolf
Ik neem je niets kwalijk hoor. Ieders gevoel bij een foto respecteer ik.
Dus als jij het niets vind.. even goede vrienden!!
Wat betreft je aanvulling betreft kleurgebruik, daar ben ik wel blij mee.
Wat ik ga proberen is de foto's nog eens te plaatsen zoals ze gemaakt zijn.
In kleur dus en ben dan ook benieuwd naar je reactie.
@ Skippy
Neen de lens welke ik gebruikt heb is de befaamde 50mm 1.4
En het klopt dat ik een tijdje "afwezig" ben geweest maar ben weer terug.
@ Mikemix
Ben het wel me je eens dat kleur niet altijd sterker is dan zw/w of andere tonen.
wat ik wel moet zeggen is dat Bram nog net niet loopt en de reactie van Rolf waarin hij zegt:
Foto 2 laat een bijzonder niet flateuze gelaatsuitdrukking zien. Sorry maar hoe lelijk kun je iemands expressie grijpen. Mijn god.,
ik mij afvraag of ik niet duidelijk ben geweest tijdens de introductie.
Ik probeer mensen juist niet op zijn "portretst" te fotograferen.
Daarmee doelend op niet standaard maar juist
"out of the box".
De emotie van Bram bij deze foto maakte het voor de ouders één van de meest gewaardeerde...
Omdat het precies weergeeft wat het menneke dacht op dat moment.
Zoals je bent...
Groet'n
Lawrence