< 60197xx - 6026003 > Europe batch 2
mijn serienummer is in de 60295x range.
Ik denk dat ze in een magazijn nog een aantal Z9's hebben gevonden. Dus als er nog iemand op zoek is naar een Z9

Zover ik weet reset Nikon de shuttercount nooit, ik heb eerder een refurbished toestel gekocht via Nikon en die kwam met 600 clicks. Ook toen ze bij mijn oude D4s het hele sluiterhuis hebben vervangen hebben ze de shuttercount niet gereset, maar het is inderdaad wel mogelijk.Jan en Yuul schreef:Shuttercount en serienummer zeggen niets. Deze kunnen door Nikon achteraf op ieder gewenst nummer gezet worden. Ik denk dus dat ze wel degelijk gerefurbished zijn.
Groet,
Jan (van Yuul)
Opzich maakt dat ook niet heel veel uit met een electronische sluiter. Het was meer een heads-up dat Nikon op dit moment Z9 camera's aan het verkopen is via de website voor 25% minder dan ze nieuw kosten. Dus wellicht is het voor iemand hier ook een mooie optie.There is no method to accurately tell the total number of times your camera's shutter has been released. There are third-party software applications designed to read a cameras shutter count, but this method is not always accurate because the shutter release times may be reset by a firmware update or cleared due to a replacement of parts when serviced.