Z6III aankondiging en ervaringen

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9
Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Z6III aankondiging en ervaringen

Bericht door Vincent » vr jun 21 2024 9:58 pm

Nikkormaat schreef:[…] Bij marathonschaatsen blijft de onderlinge afstand niet gelijk.
Los van de hele discussie over de nieuwe Z6iii… (mooi ding!)

Maar voor minder dan de prijs van een nieuwe Z6iii heb je bij een goede winkel ook een mooie occasion D5 of D6 met garantie en acceptabel aantal clicks, de lenzen heb je toch al/nog!

En voor de problemen/uitdagingen die jij hier altijd deelt is dat misschien toch gewoon een veel betere optie? Niet het allernieuwste, maar wat mij betreft wel nog steeds het allerbeste voor chaotische sporten fotograferen bij slecht licht!

Hoe je je ook niet af te vragen of je een goede keuze maakt en of het doet wat je wilt…
Fin.

TinoK
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Z6III aankondiging en ervaringen

Bericht door TinoK » za jun 22 2024 7:55 am

Vincent schreef: Niet het allernieuwste, maar wat mij betreft wel nog steeds het allerbeste voor chaotische sporten fotograferen bij slecht licht!
Daar sla je de spijker op zijn kop......... :D
Gr.Tino

Flickr Martino'70

“Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson
“My first 25,000 photographs are my worst.” ― Tino Karunding

schilder
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door schilder » za jun 22 2024 1:31 pm

Laat ik dat nu net gedaan hebben
Geen dure investering in een z8 of 9 en de gewilde lenzen
Maar een D5 met minder dan 10000 kliks lenzen heb ik al en de beste worden per week goedkoper
Het dynamisch bereik bij lage iso is te verwaarlozen met mijn D 750 en grote afdrukken maak ik ook bijna nooit
Foto’s maken met een rolletje is ook nog populair

Ronald53
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Ronald53 » za jun 22 2024 3:18 pm

schilder schreef:.....
Het dynamisch bereik bij lage iso is te verwaarlozen met mijn D 750 ....
da's niet best dan....
Afbeelding
Ik fotografeer, dus ik ben.

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » za jun 22 2024 6:41 pm

@ Schilder
[quoteLaat ik dat nu net gedaan hebben. Geen dure investering in een z8 of 9 en de gewilde lenzen
Maar een D5 met minder dan 10000 kliks lenzen heb ik al en de beste worden per week goedkoper [/quote]
Dan had je geluk. Ik zie momenteel alleen "matige" D5 met aanzienlijke gebruiksschade en 》》350.000 click voor toch nog € 1750 of meer
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

schilder
Clublid
Clublid

Bericht door schilder » za jun 22 2024 6:58 pm

Gewoon van een clublid overgenomen die hier te koop aanbood
Er waren ook eerder al hele mooie maar toen was ik net iets te zuinig en niet snel genoeg
Maar een Z6 III kan altijd nog of de Zf deze was ook erg goed bevallen op de clubdag vorige keer

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » za jun 22 2024 7:51 pm

Ik ben vooral benieuwd naar de verbeterde VR met volgende AF. Door mijn tengere postuur en leeftijd wordt coördinatie van lange telelens bij vogelen lastiger. Misschien dat die 180- 600mm dan toch mogelijk weer mogelijk wordt.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

schilder
Clublid
Clublid

Bericht door schilder » za jun 22 2024 8:01 pm

De Z6III zal ongetwijfeld goed zijn en sterk verbeterd de prijs ook
Voor mij is de body gewoon te klein en kan ik niet fijn vasthouden
Dit was bij de Z8 en Zf veel beter ontwikkeld daarbij was de Zf prijs vriendelijker en de beeldkwaliteit was zeer goed

pimmetje
Clublid
Clublid

Bericht door pimmetje » za jun 22 2024 8:24 pm

Nikkormaat schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de verbeterde VR met volgende AF. Door mijn tengere postuur en leeftijd wordt coördinatie van lange telelens bij vogelen lastiger. Misschien dat die 180- 600mm dan toch mogelijk weer mogelijk wordt.
Bij velen komt er een moment dat door persoonlijke omstandigheden,leeftijd bijvoorbeeld je een andere richting moet zoeken. De vogels moet je misschien aan anderen overlaten. Het vergt creativiteit iets anders te vinden waar je je hobby kunt voortzetten maar het kan je ook een hoop frustratie besparen (en een bak geld :prost: )

HenkvanZuylen
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkvanZuylen » za jun 22 2024 8:39 pm

pimmetje schreef:In 6 seconden 733 foto's. Twee per dag is bij mij niet ongebruikelijk.
Ja zoiets dacht ik ook al :lol:
Het is maar hobby, relax!

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » za jun 22 2024 9:05 pm

pimmetje schreef:
Nikkormaat schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de verbeterde VR met volgende AF. Door mijn tengere postuur en leeftijd wordt coördinatie van lange telelens bij vogelen lastiger. Misschien dat die 180- 600mm dan toch mogelijk weer mogelijk wordt.
Bij velen komt er een moment dat door persoonlijke omstandigheden,leeftijd bijvoorbeeld je een andere richting moet zoeken. De vogels moet je misschien aan anderen overlaten. Het vergt creativiteit iets anders te vinden waar je je hobby kunt voortzetten maar het kan je ook een hoop frustratie besparen (en een bak geld :prost: )
Ik doe al andere dingen. De fotografie van schaatsers kan alleen in het winterseizoen, sieraden van mijn dochter houdt mij te veel binnen. Dus graag nog zo lang mogelijk vogelen. :D

Bas
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Bas » wo jun 26 2024 1:02 pm

Voor degene die hun Z6III willen openschroeven, hier is de repair manual te vinden: https://ssr.downloadcenter.nikonimglib. ... Z6III.html.
Push the envelope. Watch it bend.

NCN album @ NIKON Image Space

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » vr jun 28 2024 11:22 am

schilder schreef:De Z6III zal ongetwijfeld goed zijn en sterk verbeterd de prijs ook
Voor mij is de body gewoon te klein en kan ik niet fijn vasthouden
Dit was bij de Z8 en Zf veel beter ontwikkeld daarbij was de Zf prijs vriendelijker en de beeldkwaliteit was zeer goed
Je kan veel zeggen over de Zf, maar dat hij fijn in de hand ligt? Meen je dat? Het is een technisch hoogstandje hoor (net als de Z8 en Z6 III), maar ergonomisch vind ik het een onding.

Karina2
Redactie NCN Magazine
Redactie NCN Magazine
Contacteer:

Bericht door Karina2 » vr jun 28 2024 6:34 pm

Dat laatste aspect lijkt me heel persoonlijk.
Ik ben heel blij met mijn Zf op alle fronten. Met de extra grip vind ik de camera prima in de hand liggen en prima te bedienen. (Ik heb de Smallrig grip, maar er zijn meerdere varianten verkrijgbaar)

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » vr jun 28 2024 7:21 pm

Laat ik de technische gedeelte van de Zf maar niks over zeggen en zeker na het zien van de foto's die karina tijdens de avond fotografie in Utrecht heeft gemaakt. De Zf is voor mijn grote handen net te klein. De Z6II lag me al beter in mijn handen, als ik goed heb begrepen is de Z6III net iets groter dan de Z6II.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

Plaats reactie

Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”