Het werd ook tijd dat ik weer wat meter ging maken met mijn apparatuur

Ik zag de lijnen ook, maar als je naar links gaat denk je: hey, dat is een reflectie van weer rechtsBert vD schreef:Mooi portret Danny, maar dat is jou wel toevertrouwd. Alleen wordt ik door de lijnen links steeds naar links uit de foto getrokken.
Dit kun jij ook Bert! Jij hebt zoveel ervaring, dat komt helemaal in orde. Het enige waar ik in deze setting mee struggelde was dat de gezichtsherkenning van mijn Z5 een beetje absent ging als het model een deel van haar gezicht afdekte; dus daar moest ik naar de 'oude' manier van scherpstellen.Bert vD schreef:Het is zeker gelukt en bovendien een intrigerend beeld. Ms dat die doek mij parten speelt. Maar hé, prachtige foto, mooi belicht. Klasse! Dat hoop ik ook nog eens onder de knie te krijgen.
Als probeersel, zeker wel; zojuist deze versie gemaakt, heeft ook zeker wel iets!annoh schreef:Zou je ook eens een zwart wit versie willen plaatsen?
Dat idee had ik in eerste instantie ook, maar dan krijg je mogelijk een halve neus. Welke van deze beiden storen het meest?ReneG schreef:ik had alleen liever het hele oog in de reflectie links gezien. Daardoor voelt de foto m.i. een beetje 'afgekapt' aan.
Geen van beiden... volgens mij kun je het oog nog net geheel in beeld brengen voordat je een significant deel van de neus ziet. Als ik naar het gezicht rechts kijk kun je het hele oog nog geheel in beeld brengen en je ziet alleen een heel klein stukje ronding van de neus. Dan zijn geen van beiden echt afgekapt. Dat zou ik persoonlijk eens proberen,jan24 schreef:Dat idee had ik in eerste instantie ook, maar dan krijg je mogelijk een halve neus. Welke van deze beiden storen het meest?ReneG schreef:ik had alleen liever het hele oog in de reflectie links gezien. Daardoor voelt de foto m.i. een beetje 'afgekapt' aan.
Afgekapt oog of de halve neus?
Alternatief: de reflectie van het oog afsnijden. Dat maakt de foto ook een stuk rustiger...ReneG schreef:Het is zonder meer een mooie foto, ik had alleen liever het hele oog in de reflectie links gezien. Daardoor voelt de foto m.i. een beetje 'afgekapt' aan.