ErikReijnders schreef:er zijn ook nu weer diverse heel mooie foto's ingestuurd. het maakt het stemmen er niet gemakkelijker op. het geringe aantal deelnemers naakt het dan weer wat gemakkelijker. mijn keuze ging uiteindelijk naar de vakantie voorbereidingen van Karina2 Ook de reiger die daar zo fraai in de zon staat op te warmen had het voor mij kunnen worden. of het toch elke keer weer verassende 3D beeld van de hyena's ...
Wat een grappig toeval, want ik had voor jouw foto gekozen, Erik. Dit, omdat ik er direct het gevoel van zomer bij kreeg, door het uitnodigend openstaande hek dat behalve naar het gebouw zelf ook naar de mooie blauwe lucht met schapenwolkjes leidt. Frankrijk herkende ik er direct in, een land waar ik graag mijn zomervakantie doorbreng.
Ook deel ik de opmerking over de dierenfoto's. Erg leuk dat deze er tussen zitten. Bij beide foto's zie je dat de dieren genieten. Bij de hyena's van Wim vond ik nog een extra dimensie in het grote contrast zitten tussen de 'zachte, lieflijke' uitstraling van deze dieren op de foto die we meestal veel vaker met agressief en vijandig associëren.
De foto van Ton(y) krijgt wat mij betreft sowieso punten voor lef. Een met regen gevuld beeld plaatsen voor zomer, terwijl de zomer zo wel gestart is. Daarnaast vind ik het vorm/lichtspel in deze foto mooi: de langgerekte vormen van de bomen die afgewisseld worden met lichtbanen waarin zich cirkels van de regendruppels bevinden. In die zin is dit beeld ook een beeld met mooie contrasten in diverse dimensies.
Klaprozen, ik ben er gek op en associeer ik ook zeker met de zomer. Wat ik een beetje jammer vind in dit beeld is, dat de scherpte vooral op het paarse bloemetje vooraan tussen de klaprozen lijkt te liggen en daarmee meer op die bloem dan op de klaprozen zelf (of ze bewogen misschien meer in de wind waardoor ze minder scherp ogen). Dit kan natuurlijk bewust een eigen keuze zijn en blijft daarmee ook zeker een mooi beeld, maar werd het daarom voor mij net niet.
Het zomerkoninkje vind ik leuk gevonden, dat geldt ook voor de vondst van Hester met licht/schaduwspel. Bij het zomerkoninkje oogt op mijn scherm het omringende groen/geel nogal fel en concurreert het met het zomerkoninkje. De foto had voor mij nog net wat meer aan kracht gewonnen als het omringende groen/geel wat getemperd zou zijn geweest. Bij de judaspenning ben ik benieuwd wat een iets ander standpunt of moment had gedaan met de schaduwvormen. Als die daardoor wat ranker zouden worden of net iets anders zouden vallen, had dat denk ik voor mij een iets mooiere of evenwichtigere balans qua vormen en verhouding licht/schaduw opgeleverd.
De cactusbloem zondermeer een prachtige bloem, mooi zonnig geel en ook hier weer een leuk contrast met de prachtige bloem versus de scherpe naalden van de cactus zelf.
De zonnig gele trommelstokjes van Jos(ti) vormen een opmars naar de zomer. Dit beeld oogt voor mij vooral als een zonnig kunstwerk, maar ik had minder een gevoel van zomer, misschien omdat het voor mij vrij statisch overkomt en ik hier iets van dynamiek mis.
Die dynamiek vind ik wel terug in het beeld van Ronald, daar voel ik de loopbeweging van mens en dier. Prima beeld met fijne evenwichtige compositie.