Photoshop Warp.

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Photoshop Warp.

Bericht door ben42 » vr aug 16 2024 7:20 pm

Afbeelding

Hallo,
Een zonhalo hoort natuurlijk rond te zijn, dat spreekt voor zich. :) En wieken horen recht te zijn. De eerste foto is de onbewerkte en de tweede foto is bewerkt met Photoshop Warp.
Beide foto's zijn ook te bekijken in 360/180:
Orgineel
Aangepast. (En nu in 360 vervormd.)

De halo (redelijk) rond krijgen lukte vrij gemakkelijk.
De wieken recht krijgen vond ik een heel gepruts.

Heeft iemand tips hoe in photoshop (of iets anders) gemakkelijker en/of beter gedaan kan worden?
Bij voorbaat dank,
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: Photoshop Warp.

Bericht door MarcoEos70D » vr aug 16 2024 9:28 pm

Grappig om dit te zien. Ik heb er geen ervaring mee, en de beelden spreken me niet aan. Ben wel benieuwd: maak je dit soort dingen vooral omdat je het technisch leuk vindt om ermee te spelen, of (ook) omdat je de beelden mooi vindt? Of misschien nog een andere reden?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Photoshop Warp.

Bericht door ben42 » vr aug 16 2024 10:17 pm

Doel van de sessie was een Streetview van de stelling van de molen te maken. Zodat de stelling vol in 360 kon worden bekeken op Google.

Halo.
Bijvangst was (en dat zag ik thuis pas) dat er een halo rond de zon zat. Binnen een enkel beeld heb je dan een molen en een halo gevangen. Molenaars hebben nogal wat kennis van molens en meteorologie. En een halo is best wel een mooi verschijnsel in de meteorologie. Beiden in hetzelfde beeld vangen is dan ook wel leuk.

De meeste mensen hebben nog nooit een halo (bewust) gezien, het fenomeen is niet zo zeldzaam, maar er een zien komt niet zo vaak voor. Zelf heb ik maar een paar keer een halo op een foto vastgelegd. (zie ook Halo Rome). Daar werd ook opgemerkt dat de zon niet in het midden van de halo stond. (Eigenlijk niet in het midden van de halo lijkt te staan, want in werkelijkheid stond ook de zon daar in het midden van de halo en was de halo gewoon rond.).

Had ik mijn DSLR bij me gehad en de halo opgemerkt, dan had ik nog wel wat meer met de compositie gedaan. Echter bij een zon relatief hoog aan de hemel en de voorwaarde dat je de halo eigenlijk rond wilt afbeelden, dat zal het ook niet meevallen om een goed beeld te krijgen.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”