Panorama Maasboulevard Vlaardingen zonsopkomst

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 11 2008 10:03 am

Ik kan je vertellen dat het niet aan de software ligt, maar aan de harde wind die er stond icm de lange sluitertijd ;)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

D300liefhebber

Bericht door D300liefhebber » vr jan 11 2008 9:22 pm

Toch had ik hetzelfde effect toen ik The Panorama Factory gebruikte, zie hier (klik op foto):

Afbeelding

(kijk naar de rotsen boven het water, onder de vlag). Tegenwoordig gebruik ik Panorama Maker Pro 4 en daar komen dit soort effecten gelukkig niet voor.
Laatst gewijzigd door D300liefhebber op vr jan 11 2008 10:18 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Fee66

Bericht door Fee66 » vr jan 11 2008 9:39 pm

...... zoals gewoonlijk zijn ze weer prachtig.

mikemix

Bericht door mikemix » vr jan 11 2008 9:48 pm

D300liefhebber schreef:Toch had ik hetzelfde effect toen ik The Panorama Factory gebruikte, zie hier (klik op foto, nogmaals op foto klikken en dan op vergrootglas, wel daarna op oroginele grootte bekijken, anders is het effect nauwelijks te zien):

Afbeelding

(kijk naar de rotsen boven het water, onder de vlag). Tegenwoordig gebruik ik Panorama Maker Pro 4 en daar komen dit soort effecten gelukkig niet voor.
Had je die golvende horizon al gezien?

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » vr jan 11 2008 9:48 pm

De eerste is geweldig, zeer geslaagd weer :D
En inderdaad jammer van de laatste maar dat komt wel goed denk ik :D

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 11 2008 9:50 pm

dubbel -
Laatst gewijzigd door M.Oorthuis op vr jan 11 2008 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 11 2008 9:51 pm

D300liefhebber schreef:Toch had ik hetzelfde effect toen ik The Panorama Factory gebruikte, zie hier (klik op foto, nogmaals op foto klikken en dan op vergrootglas, wel daarna op oroginele grootte bekijken, anders is het effect nauwelijks te zien):

Afbeelding

heb je wel eens naar mijn foto's gekeken in andere topics? Waarschijnlijk niet. Als je dat wel had gedaan had je waarschijnlijk wel begrepen dat ik wel weet wat ik doe.

Heb jij je panorama geschoten met een panoramakop op je statief? Of uit de hand, ik denk dat laatste dan is dat namelijk gewoon een gevolg van een parallax probleem.

Bij mij is het toch echt door het bewegen van de bomen, en die vogels tsja die blijven niet even stil in de lucht hangen.

Bovendien gebruik ik ook panoramamaker 4.2

D300liefhebber

Bericht door D300liefhebber » vr jan 11 2008 10:22 pm

Opgezetfan,

ik ga jouw andere posts binnenkort bekijken, voor mij is het duidelijk waar je het over hebt :)

Inderdaad uit de hand geschoten (even snel tijdens een rondje golf), maar als het probleem parallax is, waarom maakt Panorama Maker dan wel een perfect panorama (en ja mikemix, ook de horizon was mij opgevallen)......

Gelukkig valt er nog veel te leren....

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”