Hoi,
Ik gebruik mijn accu EN-EL15 in de Z7ll. Nooit een probleem. Hoewel de accu goed is opgeladen, doet de accu vandaag niks meer in de Z7ll. Hoe krijg ik weer leven in mijn camera? In de D800 doet de accu ook niks meer.
Tweede vraag: Kan een accu EN-EL15c gebruikt worden in de D800? (Uiteraard past de accu erin maar levert dit schade op)
Dank voor je reactie!
accu EN-EL15 in de Z7ll en de D800
-
- Redactie NCN Magazine
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: accu EN-EL15 in de Z7ll en de D800
Hoi Tino,
Wat het 1e betreft, ik heb hetzelfde probleem met dezelfde accu in andere camera gehad. Bij camerawinkel geweest en daar is mij toen verteld 'accu overleden', niets aan te doen. Alles is eindig,, ook het leven van een accu.'
Enige oplossing: nieuwe aanschaffen.
Wat het 2e betreft; ik heb alleen ervaring andersom. De Zf blijkt een c-versie nodig te hebben en ik had vanuit een ander ouder type camera nog hetzelfde type accu zonder a/b/c-aanduiding en die werkte niet. Ik kreeg direct een melding in de display daarover.
Wat het 1e betreft, ik heb hetzelfde probleem met dezelfde accu in andere camera gehad. Bij camerawinkel geweest en daar is mij toen verteld 'accu overleden', niets aan te doen. Alles is eindig,, ook het leven van een accu.'
Enige oplossing: nieuwe aanschaffen.
Wat het 2e betreft; ik heb alleen ervaring andersom. De Zf blijkt een c-versie nodig te hebben en ik had vanuit een ander ouder type camera nog hetzelfde type accu zonder a/b/c-aanduiding en die werkte niet. Ik kreeg direct een melding in de display daarover.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Van Thom Hogan, bythom.com:
EN-EL15 — powers the camera, cannot be charged via USB in the camera, doesn't support continuous USB power (may not work in Zf, Z6 III, or Z8)
EN-EL15A — powers the camera, cannot be charged via USB in the camera, doesn't support continuous USB power
EN-EL15B — powers the camera, can be charged via USB in the camera, does support continuous USB power on Zf, Z5, Z6 II, Z7 II, or Z8 (but not on Z6/Z7)
EN-EL15C — powers the camera, can be charged via USB in the camera, does support continuous USB power on Zf, Z5, Z6 II, Z6 III, Z7 II, or Z8 (but not on Z6/Z7)
EN-EL15 — powers the camera, cannot be charged via USB in the camera, doesn't support continuous USB power (may not work in Zf, Z6 III, or Z8)
EN-EL15A — powers the camera, cannot be charged via USB in the camera, doesn't support continuous USB power
EN-EL15B — powers the camera, can be charged via USB in the camera, does support continuous USB power on Zf, Z5, Z6 II, Z7 II, or Z8 (but not on Z6/Z7)
EN-EL15C — powers the camera, can be charged via USB in the camera, does support continuous USB power on Zf, Z5, Z6 II, Z6 III, Z7 II, or Z8 (but not on Z6/Z7)
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Redactie NCN Magazine
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Dank voor dit handige overzicht, Rene!
-
- Clublid
- Contacteer:
Lijstje klopt niet helemaal, ik heb een Z6 met 15 b en kan wel via USB laden
RVK
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Er staat niet dat hij niet kan laden via USB met een Z6, er staat dat hij kan geen continue stroom via USB kan leveren (als een vaste voeding). 'Not on Z6/Z7' refereert aan dat laatste.RVK schreef:Lijstje klopt niet helemaal, ik heb een Z6 met 15 b en kan wel via USB laden
RVK

Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Clublid
- Contacteer:
Sorry niet goed gelezen heb dit ook nog nooit gebruikt. Wat wel mijn ervaring is de Z9 met een heleboel laders niet werkt terwijl de Z6 werkelijk met alles te laden is van tandenborstel lader tot auto contact.
RVK
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning