Ja doe ik ook, maar de autofocus van de D500Patrick schreef:Je bent nog jong. Als je gunstig aan een D7200 kan komen dan zou ik dat doen. Investeer liever in mooie objectieven.

Ja doe ik ook, maar de autofocus van de D500Patrick schreef:Je bent nog jong. Als je gunstig aan een D7200 kan komen dan zou ik dat doen. Investeer liever in mooie objectieven.
Ja klopt.ReneG schreef:Wat voor glaswerk heb je eigenlijk? Want zoals gezegd, een D500 is echt stappen beter dan een D7200 maar als je er een 55-200 op zet wordt het wel een stuk minder nuttig...
Dat had ik zelf ook al een beetje bedacht.Peter schreef:die macro lens is prima. zoveel verschil is er niet tussen al die macro lenzen.. tenzij je de Nikon 200mm f/4 zoekt![]()
De rest is geen D500 waardig eerlijk gezegd
Ja, die D500 ga ik denk ik nog even laten wachten, de D7200 komt eerst, en of de D500 dan nog komt weet ik niet.Patrick schreef:Pixels is een. Maar een snelle camera moet je natuurlijk wel combineren met een snel werkend objectief als die aanschaf zinvol wil zijn. Die heeft de TS niet. Die Tamron zoom is niet snel. De macro al helemaal niet. De 18-55 ook niet.
Mijn advies blijft. Koop een D7200 plus een beter objectief in het bereik dat je het meest aantrekkelijk vindt. De macro is prima en zou ik niet veranderen. Bij de andere twee valt duidelijk winst te halen.
Ja is een optie, maar ik vind die best duur, (de D500 trouwens ook)Brutus schreef:Misschien kan je ook een d7500 overwegen.
Zelfde sensor als de d500, alleen niet de supersnelle scherpstelling.