2024-10-05: Foto's en reacties Luik in Z/W
Onderwerp:
2024-10-05: Foto's en reacties Luik in Z/W
We zijn weer thuis van een gekleurde dag die we in kleurloze beelden hebben gevat, na de inspirerende lezing van Vincent.
Op de eerste plaats dankjewel aan Vincent, fijn dat je een dag beschikbaar was voor NCN, ons meegenomen hebt in jouw visie op z/w-beeld en nadien behulpzaam was tijdens de wandeling. En natuurlijk dankjewel aan alle aanwezige clubleden, ik heb genoten omdat ik gezien heb dat jullie genoten hebben... dank daarvoor! De weersomstandigheden waren helemaal perfect, lekker zonnig en daarmee ideaal voor onze z/w-missie van vandaag. Ik ben erg benieuwd naar jullie beelden!
Zoals afgesproken, houd ik het hier en nu kort en zal Vincent zelf nog terugblikken op deze dag.
Op de eerste plaats dankjewel aan Vincent, fijn dat je een dag beschikbaar was voor NCN, ons meegenomen hebt in jouw visie op z/w-beeld en nadien behulpzaam was tijdens de wandeling. En natuurlijk dankjewel aan alle aanwezige clubleden, ik heb genoten omdat ik gezien heb dat jullie genoten hebben... dank daarvoor! De weersomstandigheden waren helemaal perfect, lekker zonnig en daarmee ideaal voor onze z/w-missie van vandaag. Ik ben erg benieuwd naar jullie beelden!
Zoals afgesproken, houd ik het hier en nu kort en zal Vincent zelf nog terugblikken op deze dag.
Onderwerp:
Re: 2024-10-05: Foto's en reacties Luik in Z/W
Het was was een fantastische dag. Maurice en Vincent hartelijk dank. Tot ziens Marja
Onderwerp:
Thuis na een lange maar mooie en gezellige dag in het lage zuiden.
Presenteren zonder scherm voelde als een grote uitdaging maar pakte wonderwel goed uit.
Mooi om te zien hoe iedereen uit zijn comfort zone durfde te stappen, sommige iets meer dan anderen, en met een zwart-wit elektronische zoeker op zoek ging naar krachtige zwart wit platen.
Niet altijd even makkelijk maar hopelijk een leerzame dag waarin het proces belangrijker was dan de resultaten!!
Benieuwd naar alle resultaten! Dank voor vandaag aan alle deelnemers, en Maurice in het bijzonder voor wederom een voortreffelijke organisatie.
Presenteren zonder scherm voelde als een grote uitdaging maar pakte wonderwel goed uit.
Mooi om te zien hoe iedereen uit zijn comfort zone durfde te stappen, sommige iets meer dan anderen, en met een zwart-wit elektronische zoeker op zoek ging naar krachtige zwart wit platen.
Niet altijd even makkelijk maar hopelijk een leerzame dag waarin het proces belangrijker was dan de resultaten!!
Benieuwd naar alle resultaten! Dank voor vandaag aan alle deelnemers, en Maurice in het bijzonder voor wederom een voortreffelijke organisatie.
The End… or is it?
Onderwerp:
Vincent en Maurice
Bedankt voor deze dag en zorg
Hier zoals belooft mijn bijdragen.
Liège by Nico Roos, on Flickr
Liège-Guillemins by Nico Roos, on Flickr
Sorry
Bedankt voor deze dag en zorg
Hier zoals belooft mijn bijdragen.
Sorry
Laatst gewijzigd door Spooky op zo okt 06 2024 5:33 pm, 10 keer totaal gewijzigd.
Onderwerp:
Net weer thuis van een heel lange maar ook heel geslaagde dag in het zuiden van ons land en deels bij onze zuiderburen.
Maurice, dank voor de zeer verzorgde organisatie en Vincent dank voor het delen van jouw visie en tips.
De beelden komen later, eerst even bijtanken [emoji6]
Maurice, dank voor de zeer verzorgde organisatie en Vincent dank voor het delen van jouw visie en tips.
De beelden komen later, eerst even bijtanken [emoji6]
Onderwerp:
Ook weer thuis. Op de oprit nog staande gehouden door de politie voor een alcoholcontrole. Ook weer goed doorstaan.
Maurice bedankt voor de de goede zorgen en Vincent bedankt voor de "kleurloze" workshop en het delen van jouw z/w beleving.
En kwam erachter dat de wekker zondagochtend om 04:15 uur weer af gaat i.v.m. een zeer vroege ochtendwandeling met Radio Gelderland "Buitengewoon" met als titel burlwandeling.Dus de foto's komen later
Maurice bedankt voor de de goede zorgen en Vincent bedankt voor de "kleurloze" workshop en het delen van jouw z/w beleving.
En kwam erachter dat de wekker zondagochtend om 04:15 uur weer af gaat i.v.m. een zeer vroege ochtendwandeling met Radio Gelderland "Buitengewoon" met als titel burlwandeling.Dus de foto's komen later
Laatst gewijzigd door jan op zo okt 06 2024 9:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Onderwerp:
Ik lig nog lekker na te genieten in het hotel. Vincent en Maurice dank voor de gezellige dag gisteren. Ook de overige deelnemers, dank voor jullie aanwezigheid. Ik ga vandaag weer gezellig een dag in Maastricht doorbrengen, vanavond pas weer naar huis. Foto’ s komen later.
Onderwerp:
Maurice en Vincent bedankt voor de mooie workshop en rondleiding door Luik en de boottocht
Kwam nog even vast te zitten in de demonstratie tegen het geweld in het midden Oosten voor het station op het punt van samen komst maar met de app gelijk ook er alternatief geregeld 👍
De foto’s word nog een hele kluif maar we gaan ons best doen
👌
1
2
3
4
5
6
7
Kwam nog even vast te zitten in de demonstratie tegen het geweld in het midden Oosten voor het station op het punt van samen komst maar met de app gelijk ook er alternatief geregeld 👍
De foto’s word nog een hele kluif maar we gaan ons best doen
👌
1
2
3
4
5
6
7
Laatst gewijzigd door schilder op zo okt 06 2024 12:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een oude D serie en wat glas
https://www.flickr.com/photos/182822529@N06/
Onderwerp:
Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn omdat ik een huwelijk te fotograferen had. Benieuwd naar de resultaten!
Onderwerp:
Tijd om wat beelden te gaan delen.
1.
Photography Jan Hagen-7280 by Jan Hagen, on Flickr
2.
Photography Jan Hagen-7284 by Jan Hagen, on Flickr
3.
Photography Jan Hagen-7289 by Jan Hagen, on Flickr
4.
Photography Jan Hagen-7291 by Jan Hagen, on Flickr
5.
Photography Jan Hagen-7293 by Jan Hagen, on Flickr
6.
Photography Jan Hagen-7302 by Jan Hagen, on Flickr
7.
Photography Jan Hagen-7306 by Jan Hagen, on Flickr
8.
Photography Jan Hagen-7307 by Jan Hagen, on Flickr
9.
Photography Jan Hagen-7314 by Jan Hagen, on Flickr
10.
Photography Jan Hagen-7324 by Jan Hagen, on Flickr
11.
Photography Jan Hagen-7327 by Jan Hagen, on Flickr.
12.
Photography Jan Hagen-7336 by Jan Hagen, on Flickr
13.
Photography Jan Hagen-7364 by Jan Hagen, on Flickr
14.
Photography Jan Hagen-7349 by Jan Hagen, on Flickr
1.
Photography Jan Hagen-7280 by Jan Hagen, on Flickr
2.
Photography Jan Hagen-7284 by Jan Hagen, on Flickr
3.
Photography Jan Hagen-7289 by Jan Hagen, on Flickr
4.
Photography Jan Hagen-7291 by Jan Hagen, on Flickr
5.
Photography Jan Hagen-7293 by Jan Hagen, on Flickr
6.
Photography Jan Hagen-7302 by Jan Hagen, on Flickr
7.
Photography Jan Hagen-7306 by Jan Hagen, on Flickr
8.
Photography Jan Hagen-7307 by Jan Hagen, on Flickr
9.
Photography Jan Hagen-7314 by Jan Hagen, on Flickr
10.
Photography Jan Hagen-7324 by Jan Hagen, on Flickr
11.
Photography Jan Hagen-7327 by Jan Hagen, on Flickr.
12.
Photography Jan Hagen-7336 by Jan Hagen, on Flickr
13.
Photography Jan Hagen-7364 by Jan Hagen, on Flickr
14.
Photography Jan Hagen-7349 by Jan Hagen, on Flickr
Jan
Onderwerp:
Ik vind de foto's in het station de beste Jan. Bij de andere zou ik liever zien dat de perspectief gecorrigeerd wordt; er staat steeds van alles aan de zijkanten scheef.
Bij foto 13 sta je trouwens niet lekker. Je suggereert een spiegeling aan beide kanten, maar dan moet je naar mijn idee wel precies onder dat ding op het plafond staan. Heb je nog een versie waar je iets naar rechts staat?
Bij foto 13 sta je trouwens niet lekker. Je suggereert een spiegeling aan beide kanten, maar dan moet je naar mijn idee wel precies onder dat ding op het plafond staan. Heb je nog een versie waar je iets naar rechts staat?
Onderwerp:
Patrick... heb jij de lezing verzorgd en nadien de clubleden in de stad geholpen met beeld maken?
Als regiocoördinator van deze activiteit zou ik je willen vragen om je commentaar achterwege te laten, daarvoor hebben we andere draadjes hier op het forum. We hebben clubleden tijdens de activiteit aangespoord om hier beeld te laten zien, wetende dat z/w fotografie voor een aantal deelnemers serieus buiten de comfort-zone ligt. Je begrijpt vast wel, dat jouw commentaar clubleden niet helpt om beeld te plaatsen dat anders is dan gebruikelijk.
Als regiocoördinator van deze activiteit zou ik je willen vragen om je commentaar achterwege te laten, daarvoor hebben we andere draadjes hier op het forum. We hebben clubleden tijdens de activiteit aangespoord om hier beeld te laten zien, wetende dat z/w fotografie voor een aantal deelnemers serieus buiten de comfort-zone ligt. Je begrijpt vast wel, dat jouw commentaar clubleden niet helpt om beeld te plaatsen dat anders is dan gebruikelijk.
Onderwerp:
👍👍 Maurice
Een oude D serie en wat glas
Onderwerp:
Die man op de fiets die die trap af komt rijden: die zal wel geschrokken zijn van al dat Nikon-geweld!
Mooie foto’s hoor. Jammer dat ik niet mee kon. Dat station staat nog op mijn to-do lijstje.
Ton
Mooie foto’s hoor. Jammer dat ik niet mee kon. Dat station staat nog op mijn to-do lijstje.
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
Onderwerp:
Patrick schreef:Ik vind de foto's in het station de beste Jan. Bij de andere zou ik liever zien dat de perspectief gecorrigeerd wordt; er staat steeds van alles aan de zijkanten scheef.
Patrick, je opmerking heeft mij wel getriggered en ik ben de stadsfoto's allemaal nog eens doorgelopen en daar heb je wel een punt en inderdaad perspectief bij verschillende aangepast (ik ga ze hier niet herplaatsen).
Foto 13 is een bewuste keus geweest om deze te kiezen. Ik heb een ander die wel deze symetrie heeft. Ik heb bewust voor deze foto gekozen omdat de man bij de deur een toegevoegde waarde heeft voor mij. Het ander beeld is saaier. Ik heb er daarna nog wel 5 minuten gestaan maar niemand kwam naar buiten.
Jan