Max aantal foto's op 1 acculading
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Max aantal foto's op 1 acculading
Ik ga begin oktober een fotoshoot maken tijdens de halve marathon van Oldenzaal. Heeft iemand ervaring met het maximaal aantal foto's op 1 acculading op de Z50?
Ik ga fotograferen in Jpeg Fine en zet de live monitor uit. Ik kijk ook geen foto's terug. Geen tijd voor. Ik gebruik een SD kaart Extreme 64Gb van Sandisk, 170 Mb/sec
Ik ga fotograferen in Jpeg Fine en zet de live monitor uit. Ik kijk ook geen foto's terug. Geen tijd voor. Ik gebruik een SD kaart Extreme 64Gb van Sandisk, 170 Mb/sec
Re: Max aantal foto's op 1 acculading
Jij weet hoe je fotografeert en hoe je omgaat met de camera. Jouw resultaten uit het verleden zullen dus voor jou een indicatie geven. Dat zal voor iedereen anders zijn.
Mag ik je adviseren om af en toe wel foto's terug te kijken? Controleren of dat wat je aan het doen bent klopt met wat je wilde doen is niet onverstandig.
Mag ik je adviseren om af en toe wel foto's terug te kijken? Controleren of dat wat je aan het doen bent klopt met wat je wilde doen is niet onverstandig.
-
- Forumlid
Intussen is de fotoshoot achter de rug en kan ik zelf het antwoord geven. Op 1 volle acculading kan ik ongeveer 500-550 opnames maken met opnamekwaliteit jpeg fine en gebruik van liveview, waarbij ik deze functie ook gebruik om sporadisch beelden terug te kijken. Na 500 opnames ging de batterij indicator over naar de rode stand, ten teken dat de batterij bijna leeg was. Ik vermoed dat ik er nog tientallen had kunnen maken, maar wilde het risico niet lopen.
- HenkvanZuylen
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik denk dan meteen: Je zal 500+ foto's uit moeten zoeken...help!
Het is maar hobby, relax!
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Als je wil weten hoeveel je op een acculading kan maken dan schiet je toch net zo lang tot ie er echt mee op houdt?
Je gaat toch niet de finish foto laten lopen omdat je accu op de rode staand staat?
Je gaat toch niet de finish foto laten lopen omdat je accu op de rode staand staat?
-
- Forumlid
Ik heb niet het hele verhaal verteld. Juist omdat ik niet het risico wilde lopen de finish te missen heb ik bij het bereiken van de rode stand nog even door gefotografeerd en daarna op een rustig moment een tweede accu geplaatst.SwederD70 schreef:Als je wil weten hoeveel je op een acculading kan maken dan schiet je toch net zo lang tot ie er echt mee op houdt?
- MarcoEos70D
- Clublid
Dat is toch niets bijzonders? Als ik bijvoorbeeld een dagje langs het circuit sta, is 500 foto’s nog maar het begin…HenkvanZuylen schreef:Ik denk dan meteen: Je zal 500+ foto's uit moeten zoeken...help!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Als je snel veel foto's achter elkaar schiet, dan is het natuurlijk een stuk makkelijker om veel foto's op een enkele acculading te schieten. Sterker nog: ik denk dat ik makkelijk een paar honderd foto's kan schieten zonder dat ik een verschil zie in de acculading....
- RGS
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Hangt bij mij ook af van AF-S of AF-C stand hoe snel de accu gaat.
Paar honderd foto's gaat ook snel maar met bridge ben je er zo door heen gebladerd
Paar honderd foto's gaat ook snel maar met bridge ben je er zo door heen gebladerd
Fujifilm GFX100FR, Ricoh GR3, Nikon Z9, Z6_III en alleen Z lenzen. Mijn foto’s vind je op Flickr.
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Er zijn kennelijk behoorlijk wat factoren die meespelen bij het aantal dat uit één lading kan. De Z8 bijvoorbeeld zou wat dat betreft geen kampioen zijn. Maar een weekje teug schoot ik met de Z8 zo'n 2000 foto's uit een lading. Waarbij ik vrijwel iedere keer na een 'burst' van ca. 1 s à 15 of 20 fps even (via de zoeker) keek wat het resultaat was.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Als je bij de Z6III vier seconden de knop ingedrukt houdt heb je het ook.MarcoEos70D schreef:Dat is toch niets bijzonders? Als ik bijvoorbeeld een dagje langs het circuit sta, is 500 foto’s nog maar het begin…HenkvanZuylen schreef:Ik denk dan meteen: Je zal 500+ foto's uit moeten zoeken...help!

- HenkvanZuylen
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Voor sportfotografen ed snap ik de behoefte aan veel beelden per seconde, voor de rest niet
Ik kom zelf hoogstzelden met meer dan 30 foto's thuis na een middag foto's maken
Ik kom zelf hoogstzelden met meer dan 30 foto's thuis na een middag foto's maken
Het is maar hobby, relax!
- MarcoEos70D
- Clublid
Ook in vogel/dierfotografie wordt veel in burst geschoten.
30 foto’s is voor mij heel weinig. van ‘t weekend bijvoorbeeld een rondje door een museum gedaan: kom dan toch al met 250 foto’s thuis, waarvan ik er een stuk of 140 weggooide. En een middag vogelfotografie kan me ook zomaar honderden foto’s opleveren.
30 foto’s is voor mij heel weinig. van ‘t weekend bijvoorbeeld een rondje door een museum gedaan: kom dan toch al met 250 foto’s thuis, waarvan ik er een stuk of 140 weggooide. En een middag vogelfotografie kan me ook zomaar honderden foto’s opleveren.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Clublid
In onze 8 dagen Lissabon stedentrip kwam ik tot een totaal van ruim 1000 foto's. Daarvan heb ik één keer met 10 fps een stel skateboarders gefotografeerd met pakweg 250 foto's en een marathon wedstrijd met ook zoiets aan foto's.Ronald53 schreef:Er zijn kennelijk behoorlijk wat factoren die meespelen bij het aantal dat uit één lading kan. De Z8 bijvoorbeeld zou wat dat betreft geen kampioen zijn. Maar een weekje teug schoot ik met de Z8 zo'ne2000 foto's uit een lading. Waarbij ik vrijwel iedere keer na een 'burst' van ca. 1 s à 15 of 20 fps even (via de zoeker) keek wat het resultaat was.
Gedurende de hele week 1 maal een accu opgeladen. ( altijd een reservere bij hoor)
Gebruikte camera Z8
Groet...... Willem

Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
-
- Forumlid
Het zal wel een generatiedingetje zijn, maar ik stam als zeventigplusser nog uit het analoge z/w werk. Daar heb ik geleerd om heel goed te pre visualiseren en dan pas af te drukken. Dat heb ik eigenlijk nooit afgeleerd en daarom snap ik die eerdere "help" ook wel. Toen ik die 600 foto's had, heb ik en masse foto's verwijderd om op ca 100 uit te komen. Dat snelle klikken bevalt mij overigens helemaal niet, ik ga liever selectiever te werk.