Standing tall
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Standing tall
Hele fijne plaat Karina! Mooie kleuren en scherptedepte en die lichtvlek er achter doet het ook goed. Wat uitsnede betreft had een klein beetje erbij aan de onderkant het beeld nog net iets meer in balans gebracht voor mijn gevoel.
- HenkvanZuylen
- Forumlid
Prachtig gewoon.
Zelf zou ik de bovenzijde met het groen er af halen, maar het is jouw foto
Ik zou er heel blij mee zijn als ik deze gemaakt zou hebben
Zelf zou ik de bovenzijde met het groen er af halen, maar het is jouw foto
Ik zou er heel blij mee zijn als ik deze gemaakt zou hebben
Het is maar hobby, relax!
-
- Clublid
- Contacteer:
Erg mooi. Prachtige kleuren.
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Niks meer aan doen!
Ton
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
-
- Redactie NCN Magazine
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hartelijk dank voor jullie feedback, heren! Dat is erg fijn en leerzaam, temeer ik bij deze foto nogal een 'struggle' had qua uitsnede, vanwege de door Henk al aangekaarte groene vlek, zijnde het gras in de achtergrond. Die viel me pas op in de nabewerking. In eerste instantie heb ik geprobeerd om een uitsnede te maken waarbij de groene vlek buiten beeld zou blijven. Of ik dan een vierkante uitsnede of liggend of staand maakte, de paddenstoel komt dan voor mijn gevoel of te hoog in beeld, of te dicht bij de zijkant. Daarom heb ik uiteindelijk zowel het groen rechtsboven als de paar grassprietjes links van de paddenstoel in beeld gehouden, om toch nog een soort verbinding van het groen te maken. Door jouw feedback Henk, weet ik nu dat ik nog beter op mijn achtergrond moet letten in het veld. Dat kan ik voor een volgende keer meenemen als extra aandachtspunt.
Doordat ik zo met de groene vlek ben bezig geweest, heb ik wellicht wat te weinig oog en aandacht gehad voor de rest van het beeld. Jouw punt Weimaraner vind ik ook een goede, met name omdat dan links onder in beeld waarschijnlijk iets meer evenwicht ontstaat tussen het donkerbruine en de witte lichtvlek. Dat was me nog niet zo opgevallen, maar n.a.v. jouw opmerking heb ik daar nog eens naar gekeken en de witte vlek eindigt nu wel erg dicht tegen de onderkant van het beeld aan. Ik ga kijken of ik in mijn originele beeld nog genoeg ruimte onderin heb, om die uitsnede aan te passen aan jouw suggestie.
Genster en Tony ook dank voor jullie reactie. Door al jullie feedback heb ik nu wel enig idee wat de sterke punten in het beeld zijn en waar het nog aan kracht kan winnen. Thanks!
Doordat ik zo met de groene vlek ben bezig geweest, heb ik wellicht wat te weinig oog en aandacht gehad voor de rest van het beeld. Jouw punt Weimaraner vind ik ook een goede, met name omdat dan links onder in beeld waarschijnlijk iets meer evenwicht ontstaat tussen het donkerbruine en de witte lichtvlek. Dat was me nog niet zo opgevallen, maar n.a.v. jouw opmerking heb ik daar nog eens naar gekeken en de witte vlek eindigt nu wel erg dicht tegen de onderkant van het beeld aan. Ik ga kijken of ik in mijn originele beeld nog genoeg ruimte onderin heb, om die uitsnede aan te passen aan jouw suggestie.
Genster en Tony ook dank voor jullie reactie. Door al jullie feedback heb ik nu wel enig idee wat de sterke punten in het beeld zijn en waar het nog aan kracht kan winnen. Thanks!