Bericht
door ReneG » vr dec 06 2024 7:11 pm
Ik herken het niet, maar dit moet bijna wel 'onheil van buitenaf' zijn geweest. Er is een volledige kunststof lip weg, dat heeft op zijn beurt weer geleid tot die verbogen contacten. Dit kan m.i. niet door normaal gebruik in de camera zijn gekomen, je moet ontzettend veel kracht uitoefenen om dit voor elkaar te krijgen (denk aan je batterij met kracht het compartiment in slaan of iets dergelijks). Dan zou er ook kapot plastic uit het batterijcompartiment vallen. Ik ga er vanuit dat je camera met een andere accu nog gewoon werkt? Dan is daar waarschijnlijk niets mis mee. Maar je kunt altijd even met een zaklampje kijken.
Valschade ligt het meest voor de hand. Ter verduidelijking, ik geloof meteen dat je geen duidelijke oorzaak kent of herinnert. Wellicht is hij een keer op de contacten gevallen? Zoiets vergeet je al snel, je bent druk, er valt iets, je pakt het op en denkt er verder niet over na. Gebeurt mij ook wel eens. Wel het advies om altijd de plastic beschermkapjes te gebruiken als je de batterijen uit de camera hebt, die zijn juist bedoeld om de contacten te beschermen.
Repareren is vermoed ik niet financieel rendabel, de kosten van opsturen en onderzoek benaderen waarschijnlijk al een groot deel van de kosten van een nieuwe accu.
Spul waarmee je
foto's maakt...