SB-5000 stuk
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
SB-5000 stuk
Ik had bij een als betrouwbaar bekende fotozaak online tweedehands SB 5000 flitser gekocht. Bleek dat de zoomfunctie niet te werken en "err" in display. Reset en nieuwe firmware had geen effect. Bovendien zaten de standaard bij de flitser horende filters en diffuus kap er ook niet bij. Vreemd dat ze een flitser niet controleren op een camera voor de verkoop. Overleg gehad of ik de flitser naar Nikon Service Point zou brengen, omdat ik daar vlak bij woon. Dat wilde ze niet omdat waarschijnlijk de reparatie kosten hoger zijn dan de waarde van de flitser. Ik had de flitser voor 299 euro gekocht. Ze hadden er nog een op voorraad maar die had veel gebruikssporen en krassen op display.. De geleverde flitser had trouwens geen gebruikssporen.
Toch maar sparen voor een echt nieuwe flitser op mijn Z6III.
Toch maar sparen voor een echt nieuwe flitser op mijn Z6III.
Re: SB-5000 stuk
En wat zegt de betrouwbare bekende fotozaak. .
Zij hebben hem geleverd. En misschien niet alles eerlijk erbij vermeld….
Toch €299,-
Zij hebben hem geleverd. En misschien niet alles eerlijk erbij vermeld….
Toch €299,-
-
- Clublid
Ze deden niet moeilijk en kan terug sturen en krijg geld terug.
- Ronald53
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Er wordt er een aangeboden op MP. €299, zo te zien zonder diffuser, kleurenfilter en andere accessoires.
Ik fotografeer, dus ik ben.
- Thymen
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ikzelf heb een Godox V1N, en die bevalt me goed. Kost nieuw zo rond de €250. Heb er ook een trigger bij gekocht voor off-camera flitsen. Kost zo'n €57. Misschien het overwegen waard?
Z8 / Zf - en wat leuk glaswerk
- Ronald53
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Weet je of er ook ergens een overzicht is van welke 3e partij flitsers m.b.t. functionaliteit het dichtst in de buurt komen van de SB-5000?Thymen schreef:Ikzelf heb een Godox V1N, en die bevalt me goed. Kost nieuw zo rond de €250. Heb er ook een trigger bij gekocht voor off-camera flitsen. Kost zo'n €57. Misschien het overwegen waard?
Ronald
Ik fotografeer, dus ik ben.
-
- Clublid
Ik blijf het liefste bij de originele Nikon accessoires en lenzen. In het verleden wel ander merk objectieven of flitsers gebruikt maar viel meestal toch tegen.
-
- Clublid
Deze had ik dus gekocht. Ze hadden er twee. De ander heeft veel gebruikssporen en krassen op scherm. Ik heb de flitser inmiddels terug gestuurd.Ronald53 schreef:Er wordt er een aangeboden op MP. €299, zo te zien zonder diffuser, kleurenfilter en andere accessoires.
- Thymen
- Clublid
Ik heb geen specificaties met elkaar vergeleken. Maar als je googled kom je wel wat tegen:Ronald53 schreef:Weet je of er ook ergens een overzicht is van welke 3e partij flitsers m.b.t. functionaliteit het dichtst in de buurt komen van de SB-5000?Thymen schreef:Ikzelf heb een Godox V1N, en die bevalt me goed. Kost nieuw zo rond de €250. Heb er ook een trigger bij gekocht voor off-camera flitsen. Kost zo'n €57. Misschien het overwegen waard?
Ronald
Bijvoorbeeld: https://insstromall.com/blogs/compare/g ... st-for-you
Z8 / Zf - en wat leuk glaswerk
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Contacteer:
Toevallig kwam het onderwerp flitsers in combinatie met een Z camera een paar weken te spraken op de beeldkracht fotofestival op de stand van Nikon. De "vreemd merk" flitsers zoals eerder genoemde Godox hebben schijnbaar nog een chip ingebouwd waardoor ze beter werken op een Z camera(met name bij preview) dan de flitsers die de merk Nikon dragen. Dat @Thymen een Godox adviseert dus nog niet gek.wil schreef:Ik blijf het liefste bij de originele Nikon accessoires en lenzen. In het verleden wel ander merk objectieven of flitsers gebruikt maar viel meestal toch tegen.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.