MO november 2024, Beoordelen foto's "Spreekwoord in beeld"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.
Plaats reactie

Van welke fotograaf vind jij het spreekwoord het mooiste of de beste uitgebeeld?

Peiling eindigde op za dec 21 2024 12:14 pm

ErikReijnders
0
Geen stemmen
wim hoppenbrouwers
2
5%
Tony D
3
7%
josti
8
19%
SandorGora
1
2%
ThvdB
0
Geen stemmen
HeleenJanssenvanLoon
0
Geen stemmen
Nikkormaat
6
14%
joepnd
0
Geen stemmen
Wally118
6
14%
Ronald53
1
2%
ReneG
1
2%
Bert vD
14
33%

Totaal aantal stemmen: 42

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

MO november 2024, Beoordelen foto's "Spreekwoord in beeld"

Bericht door josti » zo dec 01 2024 12:14 pm

Dag allemaal,

Het thema van november 2024 was 'Spreekwoord in beeld'. Een thema waar René van Glabbeek zich in het verleden al veel mee bezig hield. Maar zo te zien weten ook andere ncn'ers hier raad mee; we hebben deze maand dertien deelnemers. Alle dertien geplaatste foto's doen mee in de poll om de eretitel 'foto van de maand' in de wacht te slepen. Alle deelnemers weer hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: . Het was volgens mij een creatieve opdracht en dat blijkt uit de inzendingen:verrassend hoe jullie de spreekwoorden hebben uitgebeeld! De poll staat hieronder klaar om in te vullen. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Bekijk en beoordeel de foto's. Dat is niet altijd even makkelijk; ga je voor de meest creatieve, de compositie de technische kwaliteit, de belichting.... veel factoren om rekening mee gehouden en aan jou om een keus te maken.
Breng je stem uit op de foto van jouw voorkeur. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 december 2024 ongeveer 12.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Spreekwoord in beeld" vind je hier.
De winnende foto's van 2024 staan na afloop van de polls in dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2023 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 en 2023. En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos

henkk
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: MO november 2024, Beoordelen foto's "Spreekwoord in beeld"

Bericht door henkk » zo dec 01 2024 6:15 pm

Wat later bedenk ik een toelichting te geven. Ik stemde als eerste op Bert's bijdrage omdat die voor mij de enige was die ik zonder toelichting kon herkennen. Ik zie nu dat er al veel meer stemmen op zijn uitgebracht.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

SandorGora
Clublid
Clublid

Bericht door SandorGora » zo dec 08 2024 7:00 pm

Bij mij strijden de eierlopers en bruintje om de aandacht. Ik vind beiden heel leuk! Uiteindelijk toch voor de eierlopers gekozen. Reden: omdat ik nu eenmaal kiezen moet en bruintje het op deze foto juist wel trekken kan...
Vriendelijke groet,
Sándor Góra

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » zo dec 08 2024 8:06 pm

Een paar hele mooi inzendingen, en een paar wat meer “ gezocht”. Voor mij is een dergelijke foto pas geslaagd als er geen toelichting nodig is. En dat waren er maar een paar. Ik twijfelde tussen Josti en Nikkormaat. Die laatste is wat onrustig, en daarom heb ik gekozen voor de eierlopers.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Bericht door josti » do dec 19 2024 11:09 pm

Er is heel wat gestemd en als je dat nog niet hebt gedaan dan kan je nog tot en met komende zaterdag 21 december jouw favoriete foto kiezen. Rond het middaguur sluit de poll, dus je hebt nog anderhalve dag. Wordt het nog spannend of is het een gelopen race…?
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Bericht door josti » zo dec 22 2024 1:07 pm

De poll is gisteren afgesloten en het was al wel snel duidelijk welke foto de voorkeur zou krijgen. Dat was de foto van Bert van Dalen. Met ruime voorsprong kreeg zijn foto de meeste stemmen. Van harte gefeliciteerd Bert; je wint hiermee de maandopdracht van november 2024 met het thema 'Spreekwoord in beeld'. Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.

Denkt iedereen ook aan de lopende maandopdracht met het thema 'Een groen kerst''? Je hebt nog tot en met 31 december de tijd om een foto bij dit thema te plaatsen, maar let op dat alle kerstspullen dan al weer opgeruimd zijn.... Succes!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

Karina2
Redactie NCN Magazine
Redactie NCN Magazine
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Karina2 » zo dec 22 2024 4:11 pm

Je kunt ook gewoon de kerstspullen tot Driekoningen laten hangen, wel zo makkelijk, no hurry

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » zo dec 22 2024 6:18 pm

Maar dan ben je wel te laat voor de maandopdracht van december! :(

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Karina2
Redactie NCN Magazine
Redactie NCN Magazine
Contacteer:

Bericht door Karina2 » zo dec 22 2024 6:50 pm

Als je ze laat hangen tot Driekoningen, dan hangen ze er iig sowieso nog op 31 december en kun je ook nog na de Kerst, als groene ' after Xmas party' tot de 31e fotograferen. Je mag de MO immers ruim interpreteren

Plaats reactie

Terug naar “Maandopdracht”