Hey. Ik heb een Nikon D7200 en werk bijna altijd in AF-C modus. Om niet steeds mijn onderwerp in het midden van de foto te hebben, maak ik gebruik van het verplaatsen van het focuspunt.
Als ik via de viewer fotografeer (wat ik praktisch altijd doe), verspringen de focuspunten met heel grote stappen. Er zijn iets van een 15-tal mogelijke opties om het focuspunt te plaatsen en natuurlijk meestal net niet waar ik wil.
In liveview kan je de focuspunten veel subtieler verplaatsen.
Is er iemand die weet of dit ook mogelijk is als je via de viewer werkt en me kan zeggen met welke instellingen ik die mogelijkheid heb?
Focuspunt verplaatsen in viewer
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Focuspunt verplaatsen in viewer
Onderwerp verplaatst naar relevant subforum
Ton, moderator.
Ton, moderator.
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Focuspunt verplaatsen in viewer
Waarschijnlijk staat in het menu Autofocus (a) optie a7 'Aantal scherpstelpunten' op 11 scherpstelpunten. Als je die op 51 scherpstelpunten kun je alle scherpstelpunten in de zoeker gebruiken.
NB: Je kunt in de zoeker niet elke punt op scherm kiezen zoals bij Liveview, je bent in ze zoeker beperkt tot de 51 aanwezige scherpstelpunten van de D7200.
NB: Je kunt in de zoeker niet elke punt op scherm kiezen zoals bij Liveview, je bent in ze zoeker beperkt tot de 51 aanwezige scherpstelpunten van de D7200.
Spul waarmee je foto's maakt...