Dankjewel.Gemmageluk60 schreef:Bijzonder, vooral door dat spookachtige figuur in het licht van de doorgang. Mooie kleuring ook.
Speciale bewerkingen [verzamel]
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Speciale bewerkingen [verzamel]
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
High Key probeersel.

Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Ik fotografeer, dus ik ben.
- Geezzzke
- Clublid
Mooi gelukt. Mooie compositie, onderwerp komt fijn uit de verf. Fijn om naar te kijken.
Nieuwsgierig naar mijn foto's? Op Flickr vind je een selectie.
-
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: **
Dank je.
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Mooi, zeker beeldvullend. De boom is dan wat “ gruizig”, maar dat stoort me totaal niet bij deze foto.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Regiocoördinator
Lek om te horen. Maar wat is gruizig?
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Contacteer:
Ik had de boom meer recht van de foto gehad Hester, het heeft meer te maken met de leesrichting dat we hier hebben. Nu doet de rechter kant niet zo heel veel.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
-
- Regiocoördinator
Ik snap wat je bedoelt maar ik heb een voorkeur om onderwerpen links te zetten omdat we van links naar rechts kijken (terwijl je bent opgegroeid met arabisch of hebreeuws). De foto moest minimalistisch zijn dus een ruime nietszeggende rechterkant leek me wel gepast. Maar daar kan jij uiteraard anders over denken!Ik had de boom meer recht van de foto gehad Hester
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Contacteer:
Ik bedoelde mee te zeggen met de boom meer rechts op de foto plaatsen zodat je ogen eerst langs lege gedeelte foto gaat.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Ik ben het helemaal eens met met Gerard. Het was ook mijn eerste reactie toen ik de foto zag, die ik overigens prima geslaagd vind. Onder meer omdat er ook nog zwarte tinten in zitten, er is niet zomaar overbelicht. Maar om op dat links/rechts terug te komen, bij mij werkt het als volgt: Ik begin vanaf links te kijken. Dan kom ik in jouw foto al snel die boom tegen, en daar blijf ik even hangen. Maar daarna trekt die leegte rechts, en daar is vervolgens niets meer te zien. Mijn blik loopt het beeld uit, en moet weer terug, op opnieuw van links naar rechts. .... onrust ....
Als je 'm zou spiegelen werkt het (bij mij) zo: Ik kom van links, daar is dan een open vlak, mijn blik gaat naar rechts. Daar stopt mijn blik om de boom te bekijken. Als die boom het beeld rechts afsluit, d.w.z. er is niets meer rechts, geen groot leeg vlak én geen andere objecten, dan blijft mijn blik bij die boom. ..... rust ..... er is niets meer dat mijn aandacht nog (weg)trekt. Mijn blik wordt gevangen door, komt tot rust bij, die boom.
Maar dit is ongetwijfeld persoonlijk, ik kan je hooguit adviseren het eens te proberen.
Wel jammer dat je je foto in zo'n lage resolutie plaatst...

Als je 'm zou spiegelen werkt het (bij mij) zo: Ik kom van links, daar is dan een open vlak, mijn blik gaat naar rechts. Daar stopt mijn blik om de boom te bekijken. Als die boom het beeld rechts afsluit, d.w.z. er is niets meer rechts, geen groot leeg vlak én geen andere objecten, dan blijft mijn blik bij die boom. ..... rust ..... er is niets meer dat mijn aandacht nog (weg)trekt. Mijn blik wordt gevangen door, komt tot rust bij, die boom.
Maar dit is ongetwijfeld persoonlijk, ik kan je hooguit adviseren het eens te proberen.
Wel jammer dat je je foto in zo'n lage resolutie plaatst...

Ik fotografeer, dus ik ben.
-
- Regiocoördinator
Lage resolutie? Ik zou niet weten hoe dat komt. Ik zal eens kijken. Maar de fotografie heeft nog veel verrassingen voor mij. Ik blijf erbij dat als de boom rechts staat ik dit niet zo prettig kijken vind. Althans minder prettig dan links.