MO december 2024, Beoordelen foto's "Een groene kerst"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.
Plaats reactie

Van welke fotograaf vind je de foto bij het thema 'Een groene kerst' het beste/mooiste?

Peiling eindigde op di jan 21 2025 2:07 pm

ErikReijnders
2
6%
Gezzzke
3
9%
Tony D
6
19%
SandorGora
2
6%
wim hoppenbrouwers
2
6%
josti
5
16%
ReneG
7
22%
Wally118
5
16%

Totaal aantal stemmen: 32

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

MO december 2024, Beoordelen foto's "Een groene kerst"

Bericht door josti » do jan 02 2025 2:07 pm

Dag allemaal,

In de eerste plaats voor alle liefhebbers van de maandopdracht een heel goed 2025 gewenst. Het laatste thema van 2024 was 'Een groen kerst'. Er deden deze maand december acht deelnemers mee Alle acht geplaatste foto's doen mee in de poll om de eretitel 'foto van de maand' in de wacht te slepen. Alle deelnemers weer hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: . De poll staat hieronder klaar om in te vullen. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Bekijk en beoordeel de foto's. Dat is zoals altijd niet makkelijk; het is weer aan jou om een keus te maken.
Breng je stem uit op de foto van jouw voorkeur. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 januari 2025 ongeveer 14.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Een groene kerst" vind je hier.
De winnende foto's van 2024 staan na afloop van de polls in dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2023 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 en 2023. En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Re: MO december 2024, Beoordelen foto's "Een groene kerst"

Bericht door josti » ma jan 20 2025 1:02 pm

Vandaag en morgen tot ongeveer 14.00 uur staat de poll nog open. Er is tot nu toe wat minder vaak gestemd dan andere maanden.... dus als je nog wilt stemmen, kan dat nog en kan het spannend worden tot het eind; het ligt deze maand allemaal dicht bij elkaar....
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » ma jan 20 2025 2:51 pm

Zojuist gestemd, en het nog spannender gemaakt, zie ik.

Ik vond sommige foto's wat makkelijk en voorspelbaar. Er was er voor mij één die er bovenuit sprong, zowel qua originaliteit als qua technische aspecten, en dat was de foto van TonyD. Die kreeg dus mijn stem ;-)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

pimmetje
Clublid
Clublid

Bericht door pimmetje » ma jan 20 2025 4:07 pm

Ik heb de foto van SandorGora mijn stem gegeven. Goed gezien,origineel en niet zo braaf.

SandorGora
Clublid
Clublid

Bericht door SandorGora » ma jan 20 2025 5:00 pm

Dank!
"Goed gezien"... was elke avond loeren of de groen verlichte kraan een beetje goed stond, die beweegt mee met de windrichting
Soms -vooral 's morgens- kleurt de lucht daar heel oranje door de kassen in het Westland.
Een mooi contrast met die groene kraan.
Dan moeten er wel precies op de juiste plaats witte wolken zijn, maar die lucht kreeg ik niet voor de lens in de opdrachtmaand.
Vriendelijke groet,
Sándor Góra

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Bericht door josti » wo jan 22 2025 3:51 pm

De poll is gisteren afgesloten en het was tot het eind spannend welke foto de voorkeur zou krijgen. Er waren maar liefst vier koplopers! Uiteindelijk kreeg de foto van ReneG met minieme voorsprong de meeste stemmen. Van harte gefeliciteerd René en je wint hiermee de maandopdracht van december 2024 met het thema 'Een groene kerst'. Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.

Denkt iedereen ook aan de lopende maandopdracht met het thema 'Nat(tigheid)''? Je hebt nog tot en met 31 januari de tijd om een foto bij dit thema te plaatsen. Succes!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

Tony D
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » wo jan 22 2025 4:01 pm

ReneG, gefeliciteerd.
MarcoEos70D schreef: ma jan 20 2025 2:51 pm Zojuist gestemd, en het nog spannender gemaakt, zie ik.

Ik vond sommige foto's wat makkelijk en voorspelbaar. Er was er voor mij één die er bovenuit sprong, zowel qua originaliteit als qua technische aspecten, en dat was de foto van TonyD. Die kreeg dus mijn stem ;-)
Dank je Marco, dat je mijn bedoelingen hebt begrepen. Ik heb geprobeerd om iets anders te doen dan gewoon kerstgroen.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Plaats reactie

Terug naar “Maandopdracht”