Indrukwekkend wat de AI van Lightroom kan.
Ben
Dat is op zichzelf toch niets nieuws? Dat gebeurde in de doka ook al. Het wordt alleen steeds makkelijker.aw123456 schreef:Dat je dingen nu ook al van de foto weg kan halen, of erbij zetten.
Ja, maar ik vind gewoon dat je de foto gemaakt hebt zoals je hem hebt gemaakt, en dan niet allemaal dingen weghalen, bewerken mag wel maar ik vind dit wel wat te ver gaan.MarcoEos70D schreef:Dat is op zichzelf toch niets nieuws? Dat gebeurde in de doka ook al. Het wordt alleen steeds makkelijker.aw123456 schreef:Dat je dingen nu ook al van de foto weg kan halen, of erbij zetten.
Helemaal mee eensaw123456 schreef:Ja, maar ik vind gewoon dat je de foto gemaakt hebt zoals je hem hebt gemaakt, en dan niet allemaal dingen weghalen, bewerken mag wel maar ik vind dit wel wat te ver gaan.MarcoEos70D schreef:Dat is op zichzelf toch niets nieuws? Dat gebeurde in de doka ook al. Het wordt alleen steeds makkelijker.aw123456 schreef:Dat je dingen nu ook al van de foto weg kan halen, of erbij zetten.
Was niet het doel van het bericht met de vergelijking, maar zie onder (Ai remove op meerdere plekken toegepast):Tony D schreef:Ben, ik zou meteen die mensen rechts weggehaald hebben. Ton
Zeker, de techniek die nu beschikbaar is is absoluut nieuw(er). Maar wat ik schreef, was dat dingen erbij zetten of weg halen al in de doka gebeurde en dus absoluut niet nieuw is.ben42 schreef:MarcoEos70D, niets nieuws. (?) Zelf vind ik dat AI op zeer veel gebieden iets geheel nieuws is.
Meen je dat Marco, iets erbij zetten of weghalen in de donkere kamer, zeker zoiets complex als de gotische ramen in de kerk in het voorbeeld van ben42? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Wat ik weet van het werken in de doka is wat er in dit filmpje wordt getoond.MarcoEos70D schreef: za jun 01 2024 10:38 amZeker, de techniek die nu beschikbaar is is absoluut nieuw(er). Maar wat ik schreef, was dat dingen erbij zetten of weg halen al in de doka gebeurde en dus absoluut niet nieuw is.ben42 schreef:MarcoEos70D, niets nieuws. (?) Zelf vind ik dat AI op zeer veel gebieden iets geheel nieuws is.
Ik begrijp je overigens helemaal. De foto zoals je die in je laatste post laat zien is simpelweg heel mooi. De storende factoren zouden dat beeld verpesten. Voor mij stoort het in een dergelijk geval helemaal niet dat je de digitale truckendoos hebt open getrokken. In tegendeel, ik kan daarvan genieten. Doe je hetzelfde in een reportage, dan vind ik het juist weer een doodzonde.