Powerbank
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Powerbank
Ik loop wel eens tegen de limiet aan van mijn batterijlading (Nikon Z8) als ik een dagje vogels wil fotograferen in een kijkhut. Een reservebatterij mag eigenlijk nooit ontbreken. Een reservebatterij van Jupio gaf als melding: met deze batterij kan de camera geen gegevens wegschrijven....
Een vriend had een powerbank bij, maar de camera reageerde niet als ik de usb-c stekker in de camera stak. Ik wil toch een powerbank aanschaffen om nooit zonder stroom te vallen. Waar moet ik op letten bij de aankoop hiervan ?
Een vriend had een powerbank bij, maar de camera reageerde niet als ik de usb-c stekker in de camera stak. Ik wil toch een powerbank aanschaffen om nooit zonder stroom te vallen. Waar moet ik op letten bij de aankoop hiervan ?
- Richard
- Serverbeheerder
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Powerbank
Hier staan de Nikon PD (Power Delivery) eisen: https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_a ... lang=nl_NL
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou gewoon een Nikon reserveaccu kopen. Opgelost.
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Een (voldoende sterke) powerbank is sowieso wel handig, niet alleen voor je camera.
Normaal gesproken zou ik fotograferen met de camera aan de oplaadkabel onhandig vinden, maar juist in een vogelhut kan dat weer wel prima.
Normaal gesproken zou ik fotograferen met de camera aan de oplaadkabel onhandig vinden, maar juist in een vogelhut kan dat weer wel prima.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- gijs sandberg
- Clublid
Beste D,
Er zijn diverse types 15-accus die in de Z8 passen.
Alleen het C type kent de meeste mogelijkheden.
Niet ieder type accu laat ieder gebruik/laden toe.
De Z8 heeft twee usb poorten, slechts één laat laden toe.
Al googelend leert men dat niet iedere usb-c kabel compatible is met PD (power delivery)
Re jupio: zat er bij die accus een compatibiliteits-aanduiding ?
Groeten, Gijs
Er zijn diverse types 15-accus die in de Z8 passen.
Alleen het C type kent de meeste mogelijkheden.
Niet ieder type accu laat ieder gebruik/laden toe.
De Z8 heeft twee usb poorten, slechts één laat laden toe.
Al googelend leert men dat niet iedere usb-c kabel compatible is met PD (power delivery)
Re jupio: zat er bij die accus een compatibiliteits-aanduiding ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Eens. Aan 2 Nikon accu’s zat voor een dagje (Z9)
- gijs sandberg
- Clublid
Re: extra accu
L.S.
Oneens met Patrick en Odin .
Een kloeke powerbank kost minder en kan meer dan een extra accu. (Vooral bij een Z9).
Groeten, Gijs
Oneens met Patrick en Odin .
Een kloeke powerbank kost minder en kan meer dan een extra accu. (Vooral bij een Z9).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
Een reserve accu van Nikon is zeker een oplossing, dat weet ik ook wel. Maar een powerbank is m.i. ook multi-inzetbaar, bv. ook voor een smartphone... Ik wou enkel weten of er verschil is tussen de verschillende types, en waar ik op moet letten...
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik zou ook kiezen voor een tweede originele Nikon accu, los dat je zeker weet dat het werkt zit je ook niet te martelen met snoeren. Tussen de camera en powerbank moet toch een usb kabel komen en je moet de powerbank ook ergens laten.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
- MarcoEos70D
- Clublid
Voor het beoogde gebruik van TS is zowel het kabeltje als de vraag “ waar laat je ‘m” niet echt een probleem.
Je moet gewoon even goed kijken naar de eisen die aan de powerbank worden gesteld (zie de door Richard gegeven link) en dan een voldoende krachtige versie uitzoeken. Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid deze powerbank. Mijn Canon 80D werkte daar prima op, jij hebt zo te zien een variant die minimaal 27W levert nodig.
Je moet gewoon even goed kijken naar de eisen die aan de powerbank worden gesteld (zie de door Richard gegeven link) en dan een voldoende krachtige versie uitzoeken. Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid deze powerbank. Mijn Canon 80D werkte daar prima op, jij hebt zo te zien een variant die minimaal 27W levert nodig.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
Gijs. Heb diverse foto hutten dagen gehad. Van s ochtends to laat in de middag.
Heb het altijd met twee accu kunnen halen. Ook bij een druk bezochte plekken, betreft dieren. Accu leeg = nieuwe erin. En weer gaan. Geen gedoe met draadjes..Zoals al werd beschreven.
Powerbank is leuk voor andere apparatuur, zoals mobiel en laptops.
https://www.xtorm.nl/collections/powerbanks
Persoonlijke mening op eigen ervaring gebaseerd!! Met echt Nikon spul.
Succes topic starter met je keuze
Heb het altijd met twee accu kunnen halen. Ook bij een druk bezochte plekken, betreft dieren. Accu leeg = nieuwe erin. En weer gaan. Geen gedoe met draadjes..Zoals al werd beschreven.
Powerbank is leuk voor andere apparatuur, zoals mobiel en laptops.
https://www.xtorm.nl/collections/powerbanks
Persoonlijke mening op eigen ervaring gebaseerd!! Met echt Nikon spul.
Succes topic starter met je keuze
- MarcoEos70D
- Clublid
Dat is dan dus juist geen eigen ervaring, want je hebt het überhaupt nooit met een powerbank geprobeerd…Odin schreef: di apr 08 2025 6:29 pm Persoonlijke mening op eigen ervaring gebaseerd!! Met echt Nikon spul.
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- gijs sandberg
- Clublid
Personen toch...
Laten we het civiel houden.
De vraagsteller heeft het doel toch duidelijk gesteld, een statische locatie, gewicht of snoeren geen bezwaar, en wil graag lange tijd hutje mutje zitten
Ik sta niet voor die keuze, maar ik verwelkom de keuzes die de recente Nikon kameras bieden (voeding via een PD powerbank).
Groeten, Gijs
Ps ik weet wel welk merk powerbank ik zou kiezen, degene waar mijn achternaam op staat,
.
Laten we het civiel houden.
De vraagsteller heeft het doel toch duidelijk gesteld, een statische locatie, gewicht of snoeren geen bezwaar, en wil graag lange tijd hutje mutje zitten

Ik sta niet voor die keuze, maar ik verwelkom de keuzes die de recente Nikon kameras bieden (voeding via een PD powerbank).
Groeten, Gijs
Ps ik weet wel welk merk powerbank ik zou kiezen, degene waar mijn achternaam op staat,

MarcoEos70D schreef: di apr 08 2025 9:35 pmDat is dan dus juist geen eigen ervaring, want je hebt het überhaupt nooit met een powerbank geprobeerd…Odin schreef: di apr 08 2025 6:29 pm Persoonlijke mening op eigen ervaring gebaseerd!! Met echt Nikon spul.