Het liefst zou ik mijn Z8 willen stellen dat de zoeker een kleurenbeeld geeft en mijn monitor een monochrome beeld laat zien.
Is dit mogelijk (en hoe)?
Nikon Z(8) zoeker in kleur maar monitor in zwart/wit?
-
- Redactie NCN Magazine
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nikon Z(8) zoeker in kleur maar monitor in zwart/wit?
Dat lijkt me niet, je maakt immers in het menu 1 profielkeuze (standaard, landschap, portret, monochroom etc) en die keuze bepaalt de weergave op je monitor en/of zoeker.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nikon Z(8) zoeker in kleur maar monitor in zwart/wit?
Dat is zo niet mogelijk helaas.
Het beste alternatief is door onder menu [f2 Aangepaste knoppen (opname)] - de [Fn1] of [Fn2] (of een andere knop naar keuze) in te stellen naar [Picture Control Instellen] zodat je snel kunt wisselen tussen picture profiles door die knop in te drukken en aan je achterste scrollwiel ter draaien.
Eventueel sla je de monochrome functie onder een copy C-1 via [MENU]->[FOTO OPNAMEMENU]->[Picture Control beheren]->[Opslaan/bewerken]->[Monochroom] selecteren ->[OK] drukken ->[Opslaan als] -> [C-1]. Dan hoef je alleen de gekozen sneltoets in te drukken en 1 klikje naar links te draaien om in monochroom te zitten (en 1 klikje naar rechts om weer in normale modus te zien.
Dat werkt dan echter in zowel de zoeker als op je monitor.
Het beste alternatief is door onder menu [f2 Aangepaste knoppen (opname)] - de [Fn1] of [Fn2] (of een andere knop naar keuze) in te stellen naar [Picture Control Instellen] zodat je snel kunt wisselen tussen picture profiles door die knop in te drukken en aan je achterste scrollwiel ter draaien.
Eventueel sla je de monochrome functie onder een copy C-1 via [MENU]->[FOTO OPNAMEMENU]->[Picture Control beheren]->[Opslaan/bewerken]->[Monochroom] selecteren ->[OK] drukken ->[Opslaan als] -> [C-1]. Dan hoef je alleen de gekozen sneltoets in te drukken en 1 klikje naar links te draaien om in monochroom te zitten (en 1 klikje naar rechts om weer in normale modus te zien.
Dat werkt dan echter in zowel de zoeker als op je monitor.
Fin.