mappenstructuur Z6iii
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
mappenstructuur Z6iii
Hallo. Ik heb onlangs, bij mijn nieuwe Z6iii de default map een andere naam gegeven, te weten: NIKON. Als ik importeer in LR verschijnt er ook een mapnaam DCIM, met de submap 101N63__. Hoe kan ik de map DCIM verwijderen? Ik wil ZOWEL in de camera als in LR eigenlijk maar één map zien, te weten de map NIKON (of een andere naam). Hoe kan ik dat doen? Ik kan ook geen instructies hierover vinden op internet. Dank alvast ...
- Richard
- Serverbeheerder
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: mappenstructuur Z6iii
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als toelichting, de map DCIM (Digital Camera IMage of zoiets) is een industriestandaard die veel camera's (en ook telefoons etc.) gebruiken. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Design_ru ... ile_system
Veelal kun je die naam en lokatie niet aanpassen omdat het een standaard is Wellicht zijn er wel wat apparaten die dat toestaam, maar Nikon volgens mij niet. De naam van de subfolder kun je wel enigzins aanpassen.
Veelal kun je die naam en lokatie niet aanpassen omdat het een standaard is Wellicht zijn er wel wat apparaten die dat toestaam, maar Nikon volgens mij niet. De naam van de subfolder kun je wel enigzins aanpassen.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hartelijke dank Richard en Rene, ik zie nu pas jullie reacties. Het is dus zoals het is ...